A plusz két ajtótól függetlenül továbbra is szűkös a hátsó tér, és a csomagtartó sem éri el a kategória átlagát. Bezzeg, ha a volánhoz ülünk, gyorsan elfeledkezünk a racionális dolgokról. Először is van egy fantasztikusan stabil futóművünk: amellett, hogy elöl 15, hátul pedig 30 százalékkal feszesebbek a rugók, mint a normál Swiftekben, a kerékcsapágyakat, a szilenteket és a segédkeretek bekötési pontjait is módosították, s a nyomtávot is szélesítették.
Nyilván nem a kényelem mintapéldánya a Swift Sport, de szerintem ez a futómű arany középutat képvisel, mert úgy nyújt elfogadható komfortot, hogy minden kanyarban közvetlennek érezzük az autót. A csillagos ötös vezethetőséghez direktebb kormány és „pontosabb” kézi váltó kellene, a 136 lóerős szívómotor azonban remek darab. 3000-es fordulat alatt igazából semmi különössel nem szolgál, de utána szépen összeszedi magát és meg sem áll a 7200-as leszabályozásig, miközben a gázreakció mindig tökéletes. A gyorsulás érzésre sokkal jobb, mint amit a 136 lóerős teljesítményadat sugall, ennek oka pedig a rövid váltóáttételezésben rejlik, hiszen az egyes és kettes fokozat szempillantás alatt „elfogy”.
Ahogyan teljesítményével, úgy 4,99 millió forintos árával is igazi kakukktojásnak tekinthető a Swift Sport ötajtós kivitele a kisautók mezőnyében. A 180 lóerős vagy annál izmosabb méregzsákok (például Clio R.S., 208 GTi, Fiesta ST) ugyan dinamikában más színvonalat képviselnek, de árukkal is külön ligában játszanak. Ha úgy tetszik, a Swift Sport a kategória krémje és az átlagos modellek között tátongó űrben akár sikeresen is megtalálhatja a helyét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.