A Toyota kombi Auris nevével ellentétben (Touring Sports) kifejezetten higgadt, józan példány. Formavilága tetszetős, úgy modern, hogy közben sokak ízlésének megfelel, és ez nemcsak a külső, hanem a belső designra is igaz. Az előző generációhoz képest mérföldkőnek tekinthető, azonban az aktuális konkurensek között találni szebben felépített, nívósabb anyagokat használókat. A navigáció jól kezelhető (200 000 Ft-tól), az adatbázisa részletes, a TMC-funkció is működik, azonban a gyakran fals sebességhatár-kijelzések bosszantók. A nappali/éjszakai kijelző mód közötti váltást érdemes manuálisan végrehajtani, mert automata üzemben nem igazán szuperált.
Az első ülések kényelmesek, kellően nagyok, a combot is jól alátámasztják. A 2. sor és a raktér (530/1658 l) is igen tágas. Hátul a padló közel sík, így a középen ülőnek sem kínszenvedés az utazás, a hátsó szellőzőrostély azonban hiányzik, az ülőlapra fekvő könyöklő pedig használhatatlan. A csomagtér ajtaja magasra nyílik, lecsukását kétoldali fogantyúk segítik, a roló pedig nemcsak el-, hanem felfelé (széria) is mozgatható, így azt pakolásnál nem szükséges minduntalan ki- és beakasztani a helyére. Ülésdöntés után magas perem keletkezik a padlón, ennek oka, hogy mozgatható padlóbetét csak a hibridhez jár. A 2,0 literes, közös nyomócsöves dízelt a teljesítmény helyett inkább az alacsony fordulaton kiaknázható nyomatékra hangolták. A 124 lóerő nem eget verő, de az 1600-as fordulattól betoppanó 310 Nm révén tisztességes a dinamika, megpakolva sem erőlködik, miközben beéri átlagosan 6 literrel. A hatgangos váltó végáttétele a takarékos üzemet támogatja (130 km/ óránál 2000-es fordulat), míg városban a gázolajos Toyotáknál unikumnak számító start-stop rendszer mérsékli a naftaigényt. Utóbbi elfogadható gyorsasággal dolgozik, azonban a leállításnál és az újraindításnál is jól kivehető rezonancia rázza meg a kasztnit.
A kormányzás és a futómű is hozza a családi kombis kvalitásokat, nem a szegmens legdirektebb darabja, de nem is kell veszélyes billegéstől tartani. A 2.0 D-4D kivitel ára 6,38 milliótól indul, az importőr pedig a bevezetési időszakban a 3 éves garancia mellé további 2 évet ad.
Benzin, dízel, hibrid
Jelen pillanatban a Toyota az egyetlen autógyártó, aki az alsó-középkategóriában minden vásárlói igényt ki tud elégíteni, hiszen az Auris egyaránt kapható benzines, dízel, és benzin-elektromos hibrid hajtással is. Ráadásul a japán mérnökök sokéves tapasztalataikat felhasználva úgy alakították ki az aktuális generáció padlólemezét, hogy abban kényelmesen elfér a hibrid hajtás kiegészítő akkumulátora, így nincs akadálya az ülésdöntésnek sem, így akár kombi karosszériát is kérhet a környezetkímélő hajtásra vágyó kedves ügyfél. Ez utóbbi is egyedülálló ajánlat a kompaktok között.
• nyomatékos dízelmotor
• megfizethető navigátor
Nem tetszett
• rezonancia (start-stop)
• vegyes anyagminőség
• indokolatlan TS típusnév
Összegzés
Az Auris kombi követi a toyotás hagyományokat, tisztességesen összerakott, mindenki ízlésének megfelelni vágyó fazonú autó, mely képes egy család, vagy épp egy cég igényeit kielégíteni. Belül a logika és az egyszerűség dominál, egyedül a TS típusnév sugall többet, mint amennyit kapunk. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.