Míg az előző Golf Variant hátsó fertálya finoman szólva sem volt nagy formai dobás, addig az új modell egészen sikkes farrésszel büszkélkedhet, a lámpák kialakítása például a Passat Variantra emlékeztet. A Leonhoz képest kissé konzervatív Golf is a VW moduláris MQB-platformjára épül, sőt, ha ez nem lenne elég, a motor- és váltókínálat között is minimális eltérések vannak. Például a VW-hez nincs 184 lóerős dízelmotor, ugyanakkor az 1.6 és 2.0 TDI modellek összkerékhajtással is konfigurálhatók. Ami a méreteket illeti, a Golf minimálisan hosszabb (4563 mm) és nagyobb csomagtartóval rendelkezik: a 605 literes értékkel a kategória élvonalába tartozik a modell, ám a leginkább szemléletes, hogy a „hatos” Varianthoz képest 100 litert nőtt a raktér. A bővítés egyébként egyszerűen megy, a raktérből is dönthetjük a támlákat, sőt, egyes verzióknál lapjára hajtható az első ülés is, így akár 2,67 méteres tárgyak is szállíthatók. Az utastér négy felnőttnek lehet kényelmes, az ülések formázottságán felül pedig a kidolgozási minőségre sem lehet panaszunk.
A tesztpéldányban a 122 lóerős, 1,4-es benzines turbómotor munkálkodott, a hétfokozatú DSG-váltóval karöltve. Utóbbi annyiban megszokást igényel, hogy hátramenetből D-be kapcsolva, vagy fordítva, nagyon lassan talál magára a szerkezet. Egyébként menet közben villámgyorsan és jó ritmusban kapcsolgat a váltó, az 1.4 TSI pedig ezúttal is bizonyította hogy a dinamika (0-100 km/h: 9,7 s) és a takarékosság (tesztfogyasztás: 7,0 l/100 km) ideális ötvözetét nyújtja. A tesztelt Golf Variant 1.4 TSI DSG-ért 6 356 580 forintot kell leszurkolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.