Az európai autógyártók is rosszul járnak az orosz helyzet miatt
Az orosz valuta értékcsökkenése, amely a krími válság miatt következett be, veszteségeket idéz elő a német autógyártók körében - jelenti az N24 német hírtévé. "Már érezzük a rubel kurzusa miatt támadt terheket" - jelentette ki az Automobilwoche című szakmai lapnak nyilatkozva Karl-Thomas Neumann, az Opel elnöke. Oroszország ugyanis az Opel legfontosabb növekedési piaca.
Neumann mégis a helyzet normalizálódásával számol. "Oroszország 2020-ban biztosan Európa legnagyobb autópiaca lesz. És addig a helyzet alakulása egyfajta maratonfutás lesz, csúcsokkal és mélypontokkal." A Ford és a Renault is aggodalommal szemléli a helyzetet, és hosszú távon a helyszinen akarnak termelni, hogy elkerüljék az árfolyam-ingadozásokat. ernard Mattes, a Ford németországi részlegének elnöke ugyancsak az Automibilwochénak nyiatkozva kijelentette: "rövid távon az árral tudunk reagálni. Hosszú távon azonban a nagyobb fokú helyszíni termelésre lesz szükség." Hasonlóképpen vélekekedett Stefan Müller, a Renault európai részlegének igazgatója.


