BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az európai autógyártók is rosszul járnak az orosz helyzet miatt

Az orosz valuta értékcsökkenése, amely a krími válság miatt következett be, veszteségeket idéz elő a német autógyártók körében - jelenti az N24 német hírtévé. "Már érezzük a rubel kurzusa miatt támadt terheket" - jelentette ki az Automobilwoche című szakmai lapnak nyilatkozva Karl-Thomas Neumann, az Opel elnöke. Oroszország ugyanis az Opel legfontosabb növekedési piaca.

Neumann mégis a helyzet normalizálódásával számol. "Oroszország 2020-ban biztosan Európa legnagyobb autópiaca lesz. És addig a helyzet alakulása egyfajta maratonfutás lesz, csúcsokkal és mélypontokkal." A Ford és a Renault is aggodalommal szemléli a helyzetet, és hosszú távon a helyszinen akarnak termelni, hogy elkerüljék az árfolyam-ingadozásokat.  ernard Mattes, a Ford németországi részlegének elnöke ugyancsak az Automibilwochénak nyiatkozva kijelentette: "rövid távon az árral tudunk reagálni. Hosszú távon azonban a nagyobb fokú helyszíni termelésre lesz szükség." Hasonlóképpen vélekekedett Stefan Müller, a Renault európai részlegének igazgatója.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek