BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Európában robbantana a kínai Qoros autógyár - Fotóval

Hazai pályán versenyezne a Volkswagen valamint a Peugeot-Citroen csoport legnépszerűbb modelljeivel a Qoros kínai-izrael vegyes vállalat. A cég a most zajló Genfi Autószalonon mutatta be vadiúj ferdehátúját, amelyet a Golf ellenfelének szán.

Egy évvel a Qoros 3 négyajtós, a Volkswagen a Jetta riválisának szánt szedánja után idén a Golf ellen indított ferdehátú modellt állította ki a márka Genfben.

Stefano Villanti kereskedelmi igazgató szerint a kínai cég óriási előnye éppen az, hogy a nulláról indul, és mivel nincs múltja, friss megközelítést hozhat az autóiparba.

A hármas jelzésű modell 9 centivel hosszabb a Golfnál. A gyártó egyelőre nem közölte a ferdehátú árát, de a Szlovákiában az év eleje óta kapható Qoros 3 szedán ára 20 960 eurótól indul – írta a Bloomberg hírügynökség.

Stephen Odell, Ford Europe vezetője a Bloomberg szerint megjegyezte, hogy nincs jele az árverseny enyhülésének. Ne feledjük: a Qoros a Focus kihívója az alsó-közép kategóriában. No meg az idei év autója díjat elnyert Peugeot 308-é is. A Peugeot vezérigazgatója, Maxime Picat szerint a Qoros üzleti siker és bukás is lehet Európában a kínai autók rossz híre miatt.

A kínai Chery Automobile és az Israel Corp. közös csangsui gyárának éves gyártókapacitása 350 ezer, ám tavaly csak 150 ezer kocsit bocsátott ki. Bár a Qoros eladások túlnyomó többsége továbbra is Kínában várható, a vállalat az európai piacból is szeretne kihasítani egy szeletet. Ebben segítségére lehet a német design és a tavaly elért ötcsillagos EuroNCAP minősítés.

A Qoros mérnöki központja Münchenben működik, a vállalat pedig vezető európai cégek korábbi designereit és menedzsereit szerezte meg a márka felturbózására. A gyártást az a Gert Hildebrand felügyeli, aki korábban a BMW munkatársaként a Mini felélesztését is levezényelte. A Qoros a Magna Steyr együttműködésben fejleszti ki autóit, a Magna többek között a Mini és a Mercedes számára is végez gyártási munkákat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek