Egy évvel a Qoros 3 négyajtós, a Volkswagen a Jetta riválisának szánt szedánja után idén a Golf ellen indított ferdehátú modellt állította ki a márka Genfben.
Stefano Villanti kereskedelmi igazgató szerint a kínai cég óriási előnye éppen az, hogy a nulláról indul, és mivel nincs múltja, friss megközelítést hozhat az autóiparba.
A hármas jelzésű modell 9 centivel hosszabb a Golfnál. A gyártó egyelőre nem közölte a ferdehátú árát, de a Szlovákiában az év eleje óta kapható Qoros 3 szedán ára 20 960 eurótól indul – írta a Bloomberg hírügynökség.
A kínai Chery Automobile és az Israel Corp. közös csangsui gyárának éves gyártókapacitása 350 ezer, ám tavaly csak 150 ezer kocsit bocsátott ki. Bár a Qoros eladások túlnyomó többsége továbbra is Kínában várható, a vállalat az európai piacból is szeretne kihasítani egy szeletet. Ebben segítségére lehet a német design és a tavaly elért ötcsillagos EuroNCAP minősítés.
A Qoros mérnöki központja Münchenben működik, a vállalat pedig vezető európai cégek korábbi designereit és menedzsereit szerezte meg a márka felturbózására. A gyártást az a Gert Hildebrand felügyeli, aki korábban a BMW munkatársaként a Mini felélesztését is levezényelte. A Qoros a Magna Steyr együttműködésben fejleszti ki autóit, a Magna többek között a Mini és a Mercedes számára is végez gyártási munkákat.