BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Keresték, de nem találták a P1-es jelet

A stuttgarti Porsche Múzeumban kiállított Egger-Lohner Phaeton C.2-es sorsával kapcsolatban meg kell jegyezni, annak eredetisége nem vita tárgya. Ez egy 1898-ban készített autó, amelyen Ferdinand Porsche is dolgozott. Azonban az továbbra sincs bebizonyítva, hogy ez a legelső autó a sorozatból. 2009-ben a Bécsi Műszaki Múzeum több más, régi műszaki tárgyra cserélte el a kocsit. De a csere előtt szakvéleményt alkottak a kocsiról.

Egy igazságügyi szakértő a jármű minden egyes porcikájáról fényképeket készített. Ezeken azonban nyoma sincs azoknak a P1 feliratoknak, ami a Porsche gyár szerint bizonyítja: ez az autó volt az első, amelyen maga Ferdinand Porsche dolgozott saját kezűleg. A gyár által oly nagyra tartott P1-es beütések tehát valamikor 2009-2014 között kerültek rá a jármű bizonyos alkatrészeire – tehát amikor már magánkézben volt az autó.

„Állítólag Ferdinand Porsche minden saját tervezésű gépébe egy 'P'-t ütött be. Mivel a BMM tulajdonában Ferdinand Porsche más korabeli alkotásai is megtalálhatóak, megvizsgáltuk azokat, és sehol nem találtunk 'P' beütést” – nyilatkozta Dr. Gabriele Zuna-Kratky, a múzeum igazgatója.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek