BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kevesebb busz és villamos járna, hogy elegen utazzanak a 4-es metrón?

Félő, hogy nem nagyon lesznek kíváncsiak az utasok a 4-es metróra – emiatt aggódnak a BKK-nál egy kockázatelemzési tanulmány szerint, amelyet a Blikk szerzett meg. A lap szerint attól tartanak, hogy „a metró forgalma nem hozza az elvárásokat. A várakozások azt mutatják, hogy a metró forgalma a kezdetben tervezettnek kb. a fele lehet” – olvasható a dokumentumban.

A budapestieknek a tanulmány szerint problémát jelent majd, hogy több helyen csak átszállással vagy hosszas gyaloglás után tudnának utazni a metróval. A BKK-s elemzés szerint elképzelhető, hogy „az átszállás elkerülése érdekében a metró potenciális utasainak egy része a 7-es buszt találja meg. Ha ez utóbbi jelenség kialakul, abból kimenekülni olcsón nem lehet” – figyelmeztet a dokumentum.

A megfelelő utasszámot csak úgy tudnák elérni, ha megszüntetik, átszervezik, a buszokat, villamosokat. A tanulmány készítői szerint viszont ez tömeges elégedetlenséget, rengeteg panaszt és zsúfoltságot okozna, amit „a színvonalcsökkenést részben ellensúlyozó valós vagy közérzetjavító hálózati módosításokkal” kompenzálnának.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek