BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Szolgáltatói elvárások

A megbízók számára a megbízhatóság, az ár, és a rugalmasság a prioritás, a legkevésbé fontosnak pedig a tehergépjárművek állapotát tartják – derül ki a BI-KA Logisztika Kft.-nek . a logisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatokról készített kérdőíves felméréséből

Nyolc területen vizsgálták a potenciális megrendelőik körében a logisztikai szolgáltatókkal kapcsolatos elvárásokat – mondta el Karmazin György, BI-KA Logisztika Kft. tulajdonos- ügyvezető igazgatója. Ezek a rugalmasság, a megbízhatóság, a gyors információáramlás, a szállítmányozó szakmai felkészültsége, a szállítmányozóval kialakított jó kapcsolat, az elvárt tranzitidő biztosítása, tehergépjármű műszaki állapota, illetve a szolgáltatás ár-érték aránya

Az elvárásokkal kapcsolatban a rugalmasságot a válaszadók többsége kiemelt fontosságúnak tartotta, 65 százalék a legmagasabb (5-ös) értékkel jellemezte. Az elégedettség terén valamivel árnyaltabb a kép, de a megrendelők több mint fele teljesen elégedett szolgáltatója rugalmasságával.

Az előzetes elképzeléseiknek megfelelően a megrendelők döntő többsége nagy hangsúlyt fektet a szolgáltató megbízhatóságára. Viszont teljesen elégedettnek csak 45 százalékuk vallja magát.

A gyors információáramlást a megkérdezettek több mint fele kezeli kiemelt fontosságú szempontként. A válaszok alapján azonban csak alig több mint egyharmaduk elégedett maradéktalanul a tájékoztatás naprakészségével, a megrendelők 12 százaléka pedig elégedetlen.

A szállítmányozást lebonyolító munkatárs szakértelme és a vele kialakított jó kapcsolat fontos szerepet játszik az együttműködésben. Itt az elégedettség is nagyobb mértékű, mint más területeken. Elképzelhető, hogy ez annak az eredménye, hogy a szolgáltató-választásnál a hosszú távú kapcsolatot a személyes kapcsolat minősége határozza meg, így az ezen a területen elért elégedettség fontosabb, mint más – elméletileg prioritásként kezelt – területen.

Érdekes eredményt adott a gépjárművek műszaki állapotához kapcsolódó felmérés. A megrendelők többsége ugyanis nem tartja kiemelkedő fontosságúnak a szállító jármű állapotát, túlnyomó részük azonban inkább elégedett az áruját szállító járművel.

A szolgáltatás ára szintén a legfontosabb elvárások között szerepelt. A többség ezen a területen csak közepesen elégedettnek vallotta magát. Az elvárt tranzitidő biztosítása is nagy hangsúlyt kapott az elvárások között. A szolgáltatásokat azonban válaszadók nagyobb része csak közepesen kielégítőnek találta, de az elégedetlenek aránya nem érte el a 10 százalékot.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek