Vonzóbbá válhatnak helyi piacukon az orosz autómárkák
Az árfolyamesésről Alekszej Rahmanov ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes a hét végén úgy vélekedett, hogy abból nagyon nagy előny származik a helyi, önfenntaró iparágak számára, mondván: „némileg függünk a külföldi részegységektől és az importált anyagoktól, de dolgozunk a helyzet megoldásán”. Hozzátette ugyanakkor, hogy a legrosszabb forgatókönyv szerint akár 6,5 százalékkal is eshet idén az Oroszországban eladott könnyű járművek, vagyis a személyautók és a kishaszonjárművek eladása. Ezek forgalma az elmúlt évben – az orosz gazdaság lassulásával párhuzamosan – 5 százalékkal 2,777 millióra esett.
„A rubel nekünk dolgozik, mivel mindenkinél több helyi komponenst használunk föl, másrészt ellenünk is, mert gyengül a fogyasztói bizalom és a vevőinket is érintheti a gazdaság lassulása” – jelentette ki Bo Andersson, a Ladákról ismert AvtoVAZ vezérigazgatója. Az alkatrészeket más országokból hozó külföldi márkák számára azonban kényelmetlen a helyzet.
Az Oroszországban legnagyobb számban fogyó márkák modelljei mind helyben készülnek. Az orosz sajtó szerint a Ford helyi vegyesvállalata, a Ford Sollers a termelés csökkentését, sőt, április és június közti esetleges felfüggesztését fontolgatja.


