BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bemutatkozott a harmadik generáció

Bemutatkozott az Audi TT harmadik generációja, mely az A3 Limousine és az A3 Cabriolet-hez hasonlóan teljes egészében Győrben készül. A modell megtartotta jellegzetes sziluettjét, miközben megjelenése még inkább technokrata lett. Az R8-as mintájára a márkajelvény a gépháztetőre költözött, a single frame hűtőmaszk felső sarkait „lecsapták”, illetve szögletesebb a fényszóró, mely mátrix-LED-es is lehet (az A8-as után a TT második Audi, melyhez elérhető a rendszer). Az új kupé elődjéhez hasonlóan 4,18 méteres hosszú tengelytávja 37 mm-rel, 2505 mm-re nőtt, a csomagtér 305 literes térfogata pedig 13 literes növekedést jelent.

Az új TT is alumíniumból és acélból készült Space Frame karosszériaszerkezetre épül, ám a számos új súlycsökkentő megoldás miatt a bázisverzió mindössze 1230 kg-ot nyom a mérlegen. Szintén fontos: 120 km/órás tempónál szárnyidom emelkedik ki önműködően a csomagtér-fedélből, fokozva a hátsó leszorító erőt. A beltérben megjelent a vetített kijelzős műszerfal: a vezető kétféle kijelzési mód közül választhat, a klasszikus nézetben a sebesség- és a fordulatszámmérő áll a középpontban, míg az infotainment módban kisebb méretben jelennek meg a virtuális műszerek. További újítás a légkondicionáló kezelőelemeinek a légbefúvó nyílásokba helyezése, s a touchpad megjelenése. A motorpalettát kezdetben a 184 lovas, 2,0 literes dízel és a 230 vagy 310 lovas 2.0 TFSI benzinesek alkotják. A 310 lóerős TTS verzióhoz alapáron jár az összkerékhajtás, ám a duplakuplungos automatáért mindegyik modellnél plusz pénzt kérnek. Az új TT-ből egyébként gyorsan egy extrém tanulmányautót is készített az Audi: a TT quattro sport concept a dögös külső mellett azért is érdekes, mert a 420 lóerős teljesítményt a 2,0 literes benzinmotorból préselték ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.