Cégvilág

Hivatalos: eladták a Sanomát

A Sanoma eladja magyarországi leányvállalatát, a Sanoma Media Budapestet a Centrál Csoportnak - olvasható a Sanoma közleményében.

A magyar leányvállalat a hazai piac egyik vezető lap- és online kiadójaként működik 1992 óta. A tranzakció hivatalosan a Gazdasági Versenyhivatal szokásos eljárása végén zárulhat le.

A Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd.
Az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.

Az új tulajdonos szerint a vállalat eddigi teljesítménye megalapozhatja a hosszú távon is sikeres működést. – "A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük" - mondta Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója.

Centrál Csoport Sanoma
Kapcsolódó cikkek