A Nissan vezetője védheti az EU-t a japán autóktól
Másrészt az is érdekes, hogy egy Renault-Nissan vezérigazgatónak kell a japán inváziótól megvédenie az európai gyártókat. A csoport 85 százalékos szavazataránnyal újraválasztott vezére ugyanakkor bejelentette: közép- és hosszú távú célja, hogy a Renault-Nissant a világ három legnagyobb autógyára egyikévé tegye. A cégcsoport jelenleg a negyedik helyet foglalja el a globális autópiacon és nem elhanyagolható munkát jelent majd számára a hátrány ledolgozása.
A vállalat tavaly 8,3 millió autót adott el, míg a Toyota 9,98 millió darabot és a Volkswagen 9,73, a GM 9,71 millió kocsi eladásával szerezte meg a második, illetve a harmadik helyet. A Deutsche Bank elemzője, Gaetan Toulemonde ugyanakkor kiemelte: az elmúlt három évben a konszern tartotta 2,5 milliárdos cash flow célkitűzését, ami jelentős eredmény az összteljesítményt tekintve.
Ghosnnak annak ellenére szavaztak ismét bizalmat a részvényesek, hogy a cég átalakítását célzó programja nem teljesen sikeres, hiszen tavaly a Renault 2,63 millió autót adott el a kitűzött 3 milliós értékesítési cél helyett. A „nép villanyautójának” szánt, Zoe nevű szubkompaktból negyedannyi kelt el, mint várták, a tervezett 50 ezres gyártási számból mindössze 11130 darabos termelés lett az Inovev elemző cég adatai szerint.


