BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Nissan vezetője védheti az EU-t a japán autóktól

Carlos Ghosn-t választották meg az ACEA, vagyis az európai autógyártók szövetsége elnökévé az iparág vezetői, mégpedig csak röviddel az után, hogy ismét megbízatást kapott a Renault-Nissan csoport irányítására.

Ghosn kritikus időszakban veszi át a szövetség irányítását, hiszen az unió autógyártói most próbálják visszaszerezni részesedésüket a válság, majd az állami támogatású roncsautó programok miatt meglehetősen zilálttá vált piacon. Ugyanakkor az ACEA keményen küzd tagjai érdekei védelmében: egy éve, miután hivatalosan is megkezdődtek a szabadkereskedelmi tárgyalások Japánnal, a szövetség diplomatikusan bejelentette: előnyben részesítik az olyan szabadkereskedelmi megállapodásokat, amelyek egyenlő feltételek teremtenek az európai exportőrök számára. Az ACEA szerint az Európai Bizottság sokat ártott azzal, hogy 2011-ben szabadkereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával, s így a Hyundai-Kia csoport jelentős piaci részesedést szerezhetett az unióban.

Másrészt az is érdekes, hogy egy Renault-Nissan vezérigazgatónak kell a japán inváziótól megvédenie az európai gyártókat. A csoport 85 százalékos szavazataránnyal újraválasztott vezére ugyanakkor bejelentette: közép- és hosszú távú célja, hogy a Renault-Nissant a világ három legnagyobb autógyára egyikévé tegye. A cégcsoport jelenleg a negyedik helyet foglalja el a globális autópiacon és nem elhanyagolható munkát jelent majd számára a hátrány ledolgozása.

A vállalat tavaly 8,3 millió autót adott el, míg a Toyota 9,98 millió darabot és a Volkswagen 9,73, a GM 9,71 millió kocsi eladásával szerezte meg a második, illetve a harmadik helyet. A Deutsche Bank elemzője, Gaetan Toulemonde ugyanakkor kiemelte: az elmúlt három évben a konszern tartotta 2,5 milliárdos cash flow célkitűzését, ami jelentős eredmény az összteljesítményt tekintve.

Ghosnnak annak ellenére szavaztak ismét bizalmat a részvényesek, hogy a cég átalakítását célzó programja nem teljesen sikeres, hiszen tavaly a Renault 2,63 millió autót adott el a kitűzött 3 milliós értékesítési cél helyett. A „nép villanyautójának” szánt, Zoe nevű szubkompaktból negyedannyi kelt el, mint várták, a tervezett 50 ezres gyártási számból mindössze 11130 darabos termelés lett az Inovev elemző cég adatai szerint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.