BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobb lehet az idei szezon

Márciusig főleg a hévízi és a zalakarosi szállodákban szálltak meg a balatoni vendégek. Nem drágultak a strandok.

Az előfoglalási adatok alapján minden adott ahhoz, hogy a tavalyinál valamivel jobb legyen a balatoni szezon. „Március kivételével eddig minden hónap jól sikerült. Egész évben pedig 5-7 százalékos emelkedést várok” – mondta lapunknak Hoffmann Henrik. A Balatoni Regionális TDM Szövetség elnöke hozzátette: a fejlesztési keretek már elfogytak, a három nagy tóparti településen – Balatonfüreden, Siófokon és Keszthelyen – már rég lezárult a városközpont-rehabilitáció, most az új uniós forrásokra várnak.

A legnagyobb fejlesztés a jövőben talán Balatonfürden lehet, ahol az önkormányzat nemrég megvásárolt egy háromezer férőhelyes, 22 hektáros kempinget, amely a Balaton-part legnagyobb ilyen jellegű üdülőterülete, és a város egyik legkedveltebb szálláshelye. A kemping felszámolás alatt állt, a város önkormányzata így viszonylag olcsón: 2,3 milliárdért vette meg az ingatlant. A funkción nem akarnak változtatni, egyelőre továbbra is a Balatontourist működteti majd, de a jövőben egy önkormányzati cég veheti át a feladatot.


„A fizetős balatoni strandokon csaknem mindenhol változatlan belépő-árakkal indul az idei szezon, a tó körül sok helyen kisebb-nagyobb strandfejlesztéseket hajtottak végre” – mondta Győrffy Árpád, a strandokról összeállítást közlő Balatontipp.hu szerkesztője. Az összesítés szerint a balatoni felnőtt strandbelépők árai helytől és szezontól függően 450-1000 forint között alakulnak idén is. Siófokon a Nagystrand már május elején kinyitott. Az aranyparti és ezüstparti szakaszok továbbra is ingyenesek. Balatonfüreden az Esterházy és a Kisfaludy strand egész évben nyitva volt, a pénztárak várhatóan csak pünkösdkor nyitnak.


Belföldön a Balaton a legkedveltebb turisztikai régió, a külföldi vendégek is ezt a térséget keresik fel leginkább Budapest után. „A 2014. január-márciusi időszakban a balatoni kereskedelmi szálláshelyeken 156 ezer vendég 461 ezer vendégéjszakát töltött el. A 173 működő egységben tavalyhoz képest 13 ezerrel több vendég foglalt szállást, a vendégéjszakák száma pedig 14 ezerrel nőtt” – közölte a KSH. A külföldiek átlagosan 5,6 éjszakára maradtak, de a német, orosz és svájci vendégek több mint egy hétre foglaltak szállást. A belföldi látogatók átlagos tartózkodási ideje a 3 éjszakát sem érte el.


A négy legnagyobb vendégforgalmú balatoni település – Hévíz, Zalakaros, Siófok és Balatonfüred – kereskedelmi szálláshelyei együttesen több mint 100 ezer vendéget fogadtak, ebből 41 és félezer vendég a zalai fürdővárosba, Hévízre érkezett. Az évnek ebben az időszakában különösen kedveltek a wellness- és gyógyhotelek, utóbbiak az üdülőkörzetben egyedül a zalai partszakaszon működnek.

A nyolc hévízi és három zalakarosi gyógyszálloda regisztrálta a teljes balatoni vendégkör közel negyedét és az összes vendégéjszaka több mint egyharmadát. A legtöbb külföldi vendég Ausztriából, Oroszországból, Németországból és Szlovákiából látogatott a térségbe. „Március végéig a balatoni kereskedelmi szálláshelyek 6,8 milliárd forint bruttó bevételt értek el, ez megközelítőleg egynyolcad része az országos bevételeknek. A befolyt összeg 9,4 százalékkal magasabb volt a tavalyinál” – írta a KSH.


Siófok a legnépszerűbb

Tudatosabban tervezi idén a nyaralását a magyar: míg tavaly a nyári időszakra átlagosan 61 napos volt az előfoglalás, idén már 67 nappal a tervezett pihenés előtt megkezdődött az előfoglalási szezon. „Ez egyúttal azt is jelzi, hogy idén várhatóan hamarabb betelnek a népszerű nyaralóhelyek, melyek belföldön idén is főképp a Balaton menti településeken találhatók” – fogalmazott Dorcsinecz József. A Szallas.hu ügyvezető igazgatója hozzátette: az eddig adatok alapján egyébként a legtöbb előfoglalás sorrendben siófoki, zamárdi, illetve balatonfüredi szálláshelyre szól, de sokan választják a klasszikus fürdővárosokat is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.