BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassabban nő az online szobafoglalások aránya

TURIZMUS Az online szobaéjszakák aránya 2012-ről 2013-ra is növekedni tudott, ám ez a növekedési ütem lelassult az előző öt évben tapasztaltakhoz képest, miközben az online foglalások minőségében előremozdulás történt – derül ki a BDOnline.hu és a Turizmus.com idei online szállodapiaci felméréséből. „Mind vidéken, mind Budapesten az rajzolódik ki, hogy az online vendégéjszakák arányának korábbi évekre jellemző dinamikus növekedése lelassult, Budapestnél marginálissá vált. Ennek ellenére az online szobaéjszakák aránya mára igen jelentőssé vált: 2013-ban Budapesten átlagosan az összes szobaéjszaka 25,5, vidéken a 29,1 százalékát foglalták online csatornákon át” – mondta el Hegedűs Attila, a BDO Magyarország hotel és ingatlan tanácsadási üzletágának ügyvezető partnere.

„Abban, hogy az online térnyerése továbbra sem fulladt ki, két tényezőnek is fontos szerep jut. Egyrészt a szállodák jelentős része felismerte az online jelenlét fontosságát, aminek eredményeképpen sok esetben a céges és csoportos foglalások is növekedni tudtak. Másrészt az OTA-k (Online Travel Agent) részéről is felfedezhető egyfajta stratégiaváltás, a közvetítők is finomítják eszköztárukat, és immár nemcsak a piacszerzésre fókuszálnak” – tette hozzá Gál Péter, a BDO Magyarország hotel és ingatlan üzletágának senior tanácsadója. A korábbi évek eredményéhez képest a saját honlapon át beérkező online foglalások aránya növekvő tendenciát mutat. 2013-ban Budapesten az online szobaéjszakák foglalásának 26,9 százaléka érkezett a saját weblapon (2010: 13,9 százalék), míg vidéken a saját honlap részesedése tavaly 49 százalék volt (2010: 37 százalék).

Az online szervezőknél is átrendeződött kissé a piac. Budapesten továbbra is két OTA az uralkodó: a Booking.com és az Expedia. Piaci részesedésük azonban visszaesett. Míg korábban a két OTA együttesen kiugróan magas, 58,9 százalékos lefedettséget ért el ebben a szegmensben, 2013-ban ez a szám – számos szálloda stratégiai lépéseinek hatására – 43,3 százalékra csökkent. Érdekes fordulat, hogy a felmérésben részt vevő vidéki szállodáknál a világelső Booking.com a közvetített szobaéjszakák száma alapján megelőzte a korábbi években itt még piacvezető Szallas.hu-t. Harmadik helyen a korábbi évekhez hasonlóan a Szallasvadasz.hu áll.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.