Százmilliókból terjeszkedik a játékkereskedő
„Jelenleg 33 üzletünk van országszerte, ez már akkora méret, amellyel optimálisan lefedhető Magyarország. A központi irányítás költségei így már jobban megoszlanak és hatékonyabb a működtetés is. A Gulliver áruházak üzemeltetésének átvétele többszázmillió forintos beruházást jelent számunkra, hiszen technikai eszközökkel, új pénztárgépekkel, arculati elemekkel is el kell látni a boltokat, illetve természetesen új árukészlettel is fel kellett tölteni azokat” – közölte Gyaraki József.
A Regio nem csak üzleteket vett át az egészen a múlt év végéig a hazai játékpiac meghatározó szereplőjének számító társaságtól, hanem a Gulliver által forgalmazott márkák hazai értékesítésére is megállapodást kötött a csődbe ment cég egykori beszállítóival. A jelentős fejlesztés a létszám növelésével is jár, Gyaraki József elmondása szerint nagyjából száz embert vesznek majd fel, az áruházakban dolgozó eladók mellett a logisztikai személyzetet is meg kell erősíteni.
A Regio webáruháza jelenleg egy nagyobb hagyományos üzlet forgalmát bonyolítja le, a következő években a cég folyamatos bővülésre számít az e-kereskedelem területén is. Ennek érdekében fejlesztették az internetes oldal megjelenését, az ügyfélkiszolgálást, illetve marketing kampányt is indítottak. Az online forgalom felfutását segítheti az is, hogy a NAV egyre nagyobb figyelmet fordít a webáruházakra, így az eddig az áfával trükköző boltok visszaszorulásával versenyképesebbek lehetnek a jogkövető piaci szereplők. A Regio jövőbeli tervei között szerepel a hagyományos áruházak megújítása, a nyugat-európai trendeknek megfelelő újszerű boltberendezéssel és szakmailag csoportosított kínálattal.
„A hagyományos játékpiacról egyre több vásárló vándorol át a nemzetközi üzletláncok játékosztályaira, ám itt szűkebb választékkal és az életkori sajátosságokat figyelembe vevő szakmai tanácsadás hiányával találkoznak” – mutatott rá Gyaraki József. „A folyamatos és fenntartható fizikai és online növekedés mellett a Regio kiemelt figyelmet szentel a hagyományos piaci értékek, mint a vásárlókkal folytatott közvetlen kommunikáció és a szaktudás megőrzésére is”– tette hozzá a cégvezető.
Nagy bukás
Az évekig a hazai játékpiac meghatározó szereplőjének számító Gulliver tavaly decemberben zárta be üzleteit, a társaság ellen január közepén indult meg a csődeljárás, majd felszámolás alá került a cég. A vállalat bevétele kiterjedt hálózatának köszönhetően 2010-ben még nőtt és megközelítette az ötmilliárd forintot, azonban ezt követően már csökkenni kezdett. Hatalmas zuhanást hozott 2012, 700 millió forinttal volt kisebb abban az évben a forgalom, mint egy évvel korábban és már alig haladta meg a négymilliárd forintot. Az utóbbi néhány évben folyamatosan veszteségről számolt be a cég. A múlt év első fele drámai zuhanást hozott és hat hónap alatt 307 millió forintos mínuszt produkált a vállalat, ebben azonban szerepet játszhatott a játékpiacra jellemző szezonalitás is.


