Leader as coach Az üzletemberek három féléven át ismerkednek a hazai piaci viszonyokhoz igazodó módszerekkel
Tanévnyitóval kezdődött a leader as coach, azaz coach szemléletű vezetőképzés Tatán. A vezető, szakmai megalkotó Bán Zsuzsa, aki egyetemi szinten is létrehozta az újszerű és hazai üzleti körökben még kevésbé ismert vezetőképzést. A gyakorlatorientált kurzus, amelyet edzőtábornak is neveznek, éppen tíz éve indult el Magyarországon és eddig több mint 160 üzletember, cégvezető és menedzser végezte el.
Bevezetőjében Nagy Gábor, a rendezvénynek helyet adó Hire-One Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte ki a képzés jelentőségét, majd Bán Zsuzsa a Cembrit Kft. és a Koepfer Hungária Kft. vezető munkatársai előtt elmondta: a képzés kulcsszavai a jövőkép, innováció, adaptív hozzáállás, felelősségvállalás, döntési bátorság, ahol a hangsúly az emberek más szemléletű vezetésén van – edzőszemlélettel.
A háromszemeszteres kurzus szellemi központja a budapesti székhelyű Coachok Háza, amely az idén tíz éves. A központ „lakói” – mintegy háromszázan – a minősített coachok és a coach-szemléletű vezetők. Bán Zsuzsa kifejtette: missziós céljának megfelelően a Coachok Házának regionális edzőközpontjai alakulnak elsősorban a nagyobb városokban: az első éppen Tatán, a multinacionális cégek számára munkaerő-közvetítést végző cég székhelyén, amelynek két ügyvezetője – Nagy Gábor és N. Kiss Bernadett – is Bán Zsuzsa tanítványa volt.
Bán Zsuzsa hozzátette: számára is fontos, hogy vidéken is legyenek képzési központok. Az is lényeges, hogy egy-egy cégnél a különböző szintű vezetők „egy nyelven beszéljenek”. A hangsúlyt ezért a leader stílusú vezetők képzésére helyezik, amelyben a cél, feladat, eszközök mellett új elem az emberekkel való hiteles kapcsolat kialakítása. A Gallup Intézet felmérései szerint azoknak, akik kedvetlenül, félve mennek a munkahelyükre, jelentősen csökken a teljesítményük, kezdeményező képességük. A fejlettebb országokban, ahol hagyományosan gazdag az ipari örökség, a vezetői kultúra, egyre inkább érvényesül ez a fajta szemlélet a vezetőképzésben.
Hazánk is ebbe a körbe sorolható, ám csupán az elmúlt 25 évben kapott figyelmet a vezető-beosztott kapcsolat erősítése. Bán Zsuzsa a hazai piaci kultúrába illeszkedő képzési programot dolgozott ki és félévenként más tematika szerint. Az első félévben az ember kapcsolatai, stresszkezelés, mentális adottságai, érzelmi intelligenciája áll a középpontban, a második szemeszterben a módszert sajátítják el a jelentkezők – ez a szupervízió alapú coach-képzés fontos eleme. Ide tartozik a kérdezés, reflektálás és visszacsatolás módszereinek megtanulása. Az utolsó félév témája maga a vezetés: a különböző szituációk, esettanulmányok alapján tanulják meg a hallgatók a vezetés gyakorlatát.
A továbbiakban Lajkó Ferenc, a Waberer’s vezérigazgató-helyettese és Szász Július coach adta át a stafétabotot az induló csapatnak: ők már végeztek Bán Zsuzsa egy korábbi kurzusán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.