BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekedett a mobilparkolás

Az idén nyáron többen választották közterületi parkolási díj kifizetésére a különféle mobilfizetési megoldásokat – derül ki a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által közölt adatokból. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszerhez az ősszel újabb négy szolgáltató csatlakozik majd

Mintegy 2,3 millió mobilparkolási tranzakciót hajtottak végre a felhasználók a nemzeti mobilfizetési rendszer július 1-jei indulása után eltelt két hónapban, amely mintegy 14 százalékos növekedést jelent a tavaly júliusi és augusztusi adatokhoz képest – hangzott el a Nemzeti Mobilfizetési (NMF) Zrt. által rendezett tegnapi háttérbeszélgetésen. Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója közölte: a mobilparkolásból származó forgalom (az önkormányzatok és az állam számára megfizetett díjak összege) 982,3 millió forint volt, míg az autópálya-matrica és a HU-GO viszonylati jegyek értékesítésének forgalma 838,5 millió forintot tett ki az elmúlt két hónapban.

A vezérigazgató hangsúlyozta: az országosan egységes mobilparkolási rendszer július 1-jén lépett működésbe, azóta komolyabb üzemzavaroktól mentesen szolgálja ki az autósok növekvő mobilfizetési igényeit. Hozzátette: szeptembertől várhatóan jelentősen nő majd a tranzakciószám, ám a rendszer felkészült a nagyobb forgalom kiszolgálására is. Az elmúlt években egyre népszerűbb mobilparkolást pedig – emlékeztetett a vezérigazgató – júliustól nagyon megkönnyíti, hogy az állami tulajdonú NMF Zrt. koordinációs szerepvállalása eredményeként nő a verseny, új piaci szereplők nyújthatnak országos mobilparkolási szolgáltatást.

Veres Mihály közölte: az új rendszerhez ősszel négy új viszonteladó partner csatlakozik, így az autósok már tíz szolgáltató közül választhatnak. Az elmúlt hónapokban pedig több önkormányzat és magántársaság megkereste az NMF-t, a tulajdonukban lévő parkolók mobilfizetéssel történő szolgáltatás ellátásával kapcsolatban. A mobilfizetés arányának megoszlása országosan természetesen nem egyenletes. Budapest egyes kerületeiben elérheti a 60-70 százalékot is az arány, míg néhány vidéki városban mindössze 20-25 százalék környékén mozog. Az országos átlag jelenleg nagyjából 50-55 százalék, ám ezt Veres Mihály tájékoztatása szerint 70 százalék környékére is lehetne növelni.

A háttérbeszélgetésen elhangzottak szerint az új rendszer a fővárosi autósok egyik legnagyobb problémáját, az úgynevezett „átparkolást” is megoldja, miután a fővárosi közgyűlés elfogadta a parkolási rendelet módosítását, amely augusztus 15-től hatályba is lépett.

A kerületek közötti zónahatároknál fordul elő sűrűn, hogy az autósok az utca egyik oldalán parkolnak, az utca másik oldalán vett jegyükkel viszont egy másik zónára indítják el a mobilparkolásukat, ami eddig bírságot vont maga után.

A fővárosi parkolási rendelet módosítása lehetővé teszi a kerületek parkolási társaságai közötti utólagos elszámolást, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszere pedig képes a zónák közötti „átparkolás” problémáját kezelni, ezért augusztus 15-e óta nem kapnak bírságot az azonos parkolási díjú zónák között tévedésből „átparkoló” autósok.

Újabb ügyfelek

A társaságot az elmúlt hónapokban több önkormányzat és magántársaság kereste meg, a tulajdonukban lévő parkolók mobilfizetéssel történő szolgáltatási ellátása iránt érdeklődve. Az NMF az esetleges további igények kielégítése érdekében a rendszert már az elindítása előtt úgy alakította ki, hogy az külön bővítés nélkül is kiszolgálhasson újabb csatlakozókat. Az érdeklődők közül elsőként a debreceni Nagyerdei Stadion 198 férőhelyes mélygarázsa csatlakozott, ahol azóta a nemzeti mobilfizetési rendszeren keresztül valósul meg a mobilfizetéses parkolás.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.