Az Aygo 2005-ös bevezetésével a Toyota nem titkolt célja a női vásárlók megnyerése volt. Ez be is jött nekik, hiszen az eladott példányok több mint 70%-a landolt a hölgyeknél. Persze nem volt ilyen kiélezett a konkurenciaharc, akkoriban 9, míg ma 20 ellenféllel kell szembenézniük! Itt volt tehát az ideje egy merész arculatváltásnak, ami ráadásul merőben eltér az ikertrió többi tagjától (Citroen C1, Peugeot 108). A Japánok most elsősorban a fiatal generáció felé szeretnének nyitni, javítva ezzel az Aygo márkán belül legeredményesebb (több mint 70%!), más gyártótól elhódított ügyfelek arányát.
Az autó méretdimenziói nem változtak drasztikusan, a hossza 25 mm-rel 3455-re nőtt, ami még mindig az A-szegmens legrövidebbje. A kasztni magassága 5 mm-rel csökkent, ennek dacára a lejjebb süllyesztett (-10 mm) vezetőülésben 7 mm-rel nőtt a fejtér, az utastér belső hossza 9 mm-rel gyarapodott, míg az opciós első könyöklő 2 cm-rel szélesebb. Utóbbiak nehezen érezhető változások, nem úgy a raktéré, mely 139-ről 168 literesre nőtt. Ettől függetlenül persze szűkös a hátsó, egy mély, keskeny nyílás, ahová két, repülőre felvihető kabinpoggyász még épp befér. Szerencsére a támlák osztva dönthetők, de bővítéskor nagy lépcső keletkezik a padlón. A hátsó ajtó igazából az ablak, így a csomagokat magas küszöbön kell átemelni. Az első-hátsó nyomtáv 8-8 mm-rel nőtt, míg a kormány állásszögét 28-ról 26,6 fokra csökkentették, előbbi a stabilitást, utóbbi pedig a komfortosabb vezethetőséget javítja. Az alap 14 colos kerekek helyett, akár színes, egyedi középrésszel is konfigurálható, 15 colos könnyűfém felnik is választhatók. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ezek abroncsmérete (165/60 R15) elég egyedi, ami későbbi gumivásárláskor nem túl szerencsés.
Belül új a 7 colos központi x-touch kijelző, melyhez többek között navigáció, MirrorLink okostelefon tükrözési funkció is elérhető. A Navi Box a kesztyűtartóban kialakított rekeszen keresztül csatlakoztatható a multimédiás rendszerhez. Az x-touch kezelése egyszerű, öt nagy főikon van, könnyű kiigazodni rajta, a navigációnak létezik magyar menünyelve, de a kipróbált változatokban finoman szólva sem működött tökéletesen. Sokszor viselkedett úgy, mintha elveszítené a műhold-jelet, néhány méteren belül kétszer, háromszor is újratervezett, ugráltunk a térképen, nem tudta pontosan belőni az autó helyét, a hangutasítások darabosak, és későn kapjuk meg azokat. Gazdagodott az extralista, felkerült rá a tempomat, az intelligens nyitás-zárás rendszer, a bőrkárpit, az automata klíma, és a vászontető (785x730 mm) is.
Az új Aygo alakja aerodinamikusabb, légterelő lapátjai, hátsó spoilere és padlóburkolata révén 0,30-ról 0,29-re csökkent a közegellenállási együtthatója – az ECO kivitelé 0,28 Cw. A ponthegesztések számát a korábbi 425-ről 544-re növelték, a hátsó padlólemez alatti merevítő kengyel vastagságát pedig 1,2 mm-ről 2,3-ra változtatták. A merevebb kasztni nemcsak a nagyobb fokú biztonság (széria a hat légszák), hanem a precízebb irányíthatóság záloga is. Javítottak a zajszigetelésen, átdolgozták az 1,0 literes motort is, de annak jellegzetes háromhengeres hangját nem nyomták el, állítólag az ügyfelek szeretik sportos jellegű, kerregős orgánumát. A kompresszió arányt növelték, újak a gyújtógyertyák, javult a hűtés, és precízebb lett a levegő-üzemanyag keverék az égéstérben. Az olaj-befecskendezést dugattyúfúvóka segítségével tették tökéletesebbé, átprogramozták a szelepvezérlést, valamint csökkentették a belső súrlódást. Hengerfejbe integrált leömlőket alkalmaztak, valamint kipufogógáz visszavezető rendszert és stop&start automatikát kapott az 1.0 VVT-i. A manuális váltó 4. és 5. fokozata (ECO kivitel) hosszabb áttételt kapott, a korábbi robotváltót pedig átdolgozták. Az x-shift névre keresztelt kivitel áttételeit a jobb rugalmasság és a szerényebb fogyasztás jegyében módosították. Az autó E-állásban (Easy, egyszerű) kúszni kezd, mint egy hagyományos automatikus váltó, és padlógáznál kickdown funkciója is van. Kézi beavatkozásra a karral (M-állás), vagy a volán mögötti váltófülekkel van lehetőség.
Az automata kivitel megőrizte „bólogatós” jellegét, de annak mértéke nem olyan bántó, mint korábban. A kézi váltó megvezetése jó, a hosszabb áttételezést szokni kell, de tény, hogy sztrádán számottevően komfortosabb az Aygo, mint elődje volt. 120-as tempó környékén még nem zavaró a motor- és szélzaj, erőből sem szenvedünk hiányt, egész egyszerűen nagyautósabbá, komolyabbá vált a vezetési élmény. A futóművet is átdolgozták, javult az autó stabilitása, az elektromos szervokormánya pedig 14%-kal közvetlenebb, mint a leköszönő típusé. A háromajtós, klíma nélküli Aygo indulóára 2 695 000 forint, az ötajtós, légkondis változata 3 080 000 forintot kóstál. A Toyota minire előrendeléseket vesznek fel, a típust többek között Siófokon és Budapesten is kiállítják, az ügyfélautók átadása szeptemberben kezdődik.
Variációs lehetőségek
Az Aygo nagy durranása, hogy a frontrész határozott X-motívuma, a hátsó lökhárító betétje, és a kabin számos dekoreleme is tetszés szerint variálható. Az alap X-csomaghoz ezek a kiegészítők még nem érhetők el, csak a középső x-play kiviteltől. Utóbbihoz stíluscsomagokat kínálnak (x-cite, x-clusive), és színes felnik is vásárolhatók. A különféle színű dekorelemek utólag is megrendelhetők, a külső darabok felszerelését célszerű szervizre bízni, de a belső elemek levétele, s az újak felpattintása akár otthon is megoldható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.