Becslések szerint csak az új járatnak köszönhetően 250 új munkahely jön létre, például holnap lesz a megnyitója az Emirates budapesti ügyfélkapcsolati központjának is. Szép bevételhez juthat a Malév Ground Handling, illetve az Aeroplex Central Europe Kft. is, ugyanis ez a két társaság nyerte el az Airbus A330-as szélestörzsű gépek földi, illetve műszaki kiszolgálását. Menetrend szerint rég jártak nálunk ekkora, 278 ülőhelyes gépek, legutóbb még az American Airlines és a Hainan Airlines mondott le a magyar piacról a Malév csődje után.
Az Emirates mostantól a Wizz Air légitársasággal versenyez a dubaji útvonalon. Dubaj hivatalos nemzetközi légitársasága már szeptember elején megkezdte a jegyárusítást és mai indulással olcsóbb lenne a magyar gyökerű fapados cégnél. Ez vélhetően nem sokáig marad így, hiszen a két társaság szolgáltatásai között jelentős a különbség. A Wizz Air-nek tavaly október végétől repülnek az interkontinentális járatai és ők is jelentős bevezető akciók után emeltek az áraikon.
„Az illetékes magyar és dubaji légiközlekedési szakemberek évek óta dolgoznak az új járat beindításán, abból a feltételezésből kiindulva, hogy jelentős kereslet mutatkozik a Dubaj-Budapest közvetlen járatra, illetve a dubaji átszállással elérhetővé váló közel-keleti, ázsiai, afrikai, és csendes-óceáni úti-célokra” – közölte a Budapest Airport. A Budapestről induló utasok egyetlen így egyetlen átszállással el tudnak érni olyan népszerű turisztikai célpontokat, mint a thaiföldi Phuket, illetve olyan üzleti célpontokat, mint Peking, Szöul, Tajpej, Tokió vagy Sydney.
A Világgazdaság információ szerint az arab légitársaságnál magyar pilóták és légiutaskisérők is dolgoznak. Amúgy az Emirates már jól ismeri a régiót, hiszen Bécsbe, Varsóba, Kijevbe és Prágába már régóta megszokott látványnak számít a dubaji gép landolása.
Az Öböl-menti országokba eddig is repült arab légitársaság, hiszen a Qatar Airways 2011 decembere óta közlekedik Dohába. A társaság október 1-től hetente háromszor két önálló járattá választotta szét a Zágráb-Budapest-Doha járatát. Vagyis már közvetlen Zágráb-Doha és közvetlen Budapest-Doha járatok is üzemelnek.
A budapesti reptérnek már 2015-re is megvan a nagy dobása, hiszen az Air Transat kanadai légitársaság menetrendszerű heti járatot indít jövő júniustól októberig Torontóból és Montrealból Budapestre. Ezzel a Budapest Airport kínálatában ismét elérhető lesz az észak-amerikai kontinens, méghozzá közvetlen transzatlanti járattal. A cég idén már tesztelte a prágai útvonalat és annak sikere miatt döntött a budapesti járat indítása mellett.
Talán az is szempont lehetett, hogy Torontóban jelentős magyar közösség él. „Minden előzetes piackutatásunk azt bizonyítja, hogy erre a járatra nagyon nagy igény mutatkozik mind a turisták, mind az üzleti utazók körében. Ezért nem kizárt, hogy rövidesen sűríteni kell majd a járatokat” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.