Cégvilág

Akcióban az internetes áruházak

Rekordot dönthet az idén az Internetes Vásárlás Napjához csatlakozó hazai e-kereskedők száma, mintegy 500 webáruház vehet részt a mai akcióban. A hazai online kiskereskedelmi piac 2014-ben 15-17 százalékkal bővülhet, de gyorsan nő a neten értékesített szolgáltatások értéke is

Ma tartják meg az Internetes Vásárlás Napját, a kezdeményezés keretében több száz hazai e-kereskedő akciói között válogathatnak a fogyasztók. Bár lapzártánkkor még nem lehetett tudni, hogy pontosan mennyi webáruház vesz részt az idén a programban, Soós Gergely, az eseményt szervező Neo Interactive alapító-tulajdonosa elmondta, hogy várhatóan meghaladják majd a tavalyi számot is, és 500 körül lehet a bekapcsolódó cégek száma. Többek között olyan nagy piaci szereplők, mint a Shopline-Libri, a Játéknet.hu vagy a hagyományos kereskedelemből érkező Praktiker, Tesco és Decathlon is akciós ajánlatokkal jelentkezik a mai napon.

„Pontos adataink ugyan nincsenek arról, hogyan hat a webáruházak bevételére az Internetes Vásárlás Napja, azonban a tavalyi visszajelzések alapján volt olyan vállalkozás, ahol az átlagos 7-8-szorosára nőtt a forgalom” – számolt be a tapasztalatokról Soós Gergely.

A Neo Interactive alapítójának közlése szerint az idén már negyedik alkalommal rendezik meg az eseményt, amely amellett, hogy az online vásárlás népszerűsítésére szolgál, gyakorlatilag a karácsonyi vásárlási szezont is elindítja az interneten. A digitális ügynökség tagként együttműködik a hazai e-kereskedelmi piac szereplőinek szakmai szervezetével, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesülettel (SzEK.org), illetve a múlt évtől a MasterCarddal, amely a bankkártyás fizetés elterjesztése érdekében támogatja a kezdeményezést.

A 2014-es év minden jel szerint az eNet 5 éves e-kereskedelmi forgalmi előrejelzésének optimista forgatókönyve szerint alakul, a magyarországi internetes kiskereskedelem a tavalyi 217 milliárd forinthoz képest idén 15-17 százalékkal is bővülhet, míg az online értékesített szolgáltatások forgalma szintén jelentősen nő – közölte érdeklődésünkre Kis Gergely, a piackutató cég partnere.

A turisztikai szolgáltatások értékesítése – bár az egyes szegmensek eltérést mutatnak – az idei évben már közel 50 százalékban valamilyen módon az internethez kötődik, de a biztosítások eladásában sőt, a személyi kihelyezésekben is egyre jelentősebb a világháló szerepe. A magyar online piacon a Tesco és az eMAG tavalyi belépését követően folytatódott a jelentős kiskereskedelmi háttérrel működő nagy cégek, mint például a Decathlon, a Háda, a Hervis, a Rossmann és a Deichmann megjelenése – tette hozzá Kis Gergely.

A hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplői is komoly fejlődést várnak az idén. A Világgazdaságnak korábban nyilatkozva Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója például az online forgalom 40 százalékos növekedését prognosztizálta 2014-ben az előző évhez képest. Bognár Ákos, az idén az Ország Boltjának választott JátékNet.hu Webáruház vezetője pedig 25-30 százalékos bővülést vár a vállalatnál.

Reklámadóval küzdenek

Számos kis és közepes hazai webáruház dönthet úgy a közeljövőben, hogy külföldre teszi át székhelyét, amelyhez a legutolsó lökést a reklámadó bevezetése jelentheti. A hazai üzleti és jogszabályi környezet miatt már eddig is fennállt a veszélye, hogy elindul egy elvándorlási hullám, azonban a nyáron bevezetett új adóteher, illetve az általa jelentett adminisztrációs terhek felgyorsíthatják a folyamatot. A piac nagy szereplőinek elköltözése kevésbé valószínű, azonban a jövő zálogát jelentő, komoly növekedési potenciállal rendelkező kis és közepes társaságok közül sokan dönthetnek így.


internetes áruházak
Kapcsolódó cikkek