Nem kockáztatok nagyot, ha azt állítom, hogy a jelenleg piacon lévő, hálózatból tölthető hibridek közül az A3 e-tronban megtalálható hajtáslánc az etalon.
Miért? A válasz egyszerű, először is ötfős a kabin, használható méretű a csomagtér (280 l), másodszor pedig piszok fürge, tisztán elektromosan képes akár 50 kilométert is megtenni, mindezt kifejezetten magas, 130 km/órás limittel. Ráadásul a töltési idő sem eget verő, ipari árammal a teljes töltöttség 2 órát vesz igénybe, míg háztartási hálózatból 3 óra 45 percet.
Az ötajtós A3 e-tron alapvetően úgy néz ki, mint egy mezei társa, csupán néhány specifikus jelzés utal különcségére. Az Audi középtávon a plug-in hibrideket tartja a legjobb megoldásnak, ennek szellemében született a kompakt e-tron modell. A motortérben a már ismerős 1,4-es TFSI 150 lóerős változata található, melyet egy 102 lóerős villanymotor egészít ki, a rendszerteljesítmény 204 lóerő. Elektromos üzemben (EV) gyakorlatilag az elindulás pillanatában rendelkezésre áll a 330 Nm-es nyomaték, a 0-60-as sprint csupán 4,9 másodpercet vesz igénybe, de az állórajtos 100-as futam is villámgyorsan, 7,6 másodperc alatt letudható.
A mindössze 1540 kilós Audi gyorsulása, rugalmassága és vezethetősége is egyértelműen sportos, a hibrid hajtás e téren nem kíván kompromisszumot. A hatfokozatú S tronic váltó lineárisan, gyakorlatilag megszakítás nélkül biztosítja az erőfolyamot, azonban menet közben a különböző üzemmódok váltakozásakor – például amikor padlógáznál aktiválódik a benzinmotor –, azért érezni egy hajszálnyi rántást. Utóbbi mértéke közel sem olyan markáns, mint például az Audinál már ismert A6-os, A8-as vagy Q5-ös hibrideknél.
Az EV gomb megnyomásával a sofőr a következő módok közül csemegézhet: tisztán elektromos üzem, töltésoptimalizálás, meglévő energia későbbiekben történő felhasználása, s automatikusan vezérelt hibrid hajtás. Az e-tron rendelkezik vitorlázó funkcióval (mindkét hajtásrendszert leválasztja az erőátvitelről), az S tronic váltónak pedig létezik sport állása is. Utóbbi révén mindkét hajtás aktív, a maximális forgatónyomaték pedig ideiglenes túltöltéssel 350 Nm-re csúcsosodik.
A villanymotor a benzines aggregát kettős tömegű lendkereke és az új fejlesztésű leválasztó tengelykapcsoló között helyezkedik el. A 96 cellából álló, 125 kilogramm tömegű akkumulátort a hátsó ülések alá integrálták, míg a kisfeszültségű fogyasztók 12 voltos akkumulátorát és a 40 literes üzemanyagtankot a raktérpadlóba építették be.
A hátsó lökhárítóig nyúló tank nem túl bizalomgerjesztő, de kérdésemre egy termékfelelős megnyugtatott, hogy extra merevítésekkel látták el az A3-ast, így az ráfutásos ütközésnél a normál kivitel szintjén áll. A csomagtartó kisautós méretű, 280 literes, azonban ülésdöntés után egészen 1120-ig bővíthető.
Hazánkban már kapható az A3 e-tron, melynek 12,8 millió forintos vételára valahol félúton helyezkedik el egy jól felszerelt A3 2.0 TDI S tronic és az S3-as típus között.
Egy töltéssel a „Trabcsi” 100 km-t tesz meg, legnagyobb sebessége 60 km/óra. Dr. Stoiljkovic lakásának ablakából egy kábelen át történik a telepek töltése. Az akkumulátorok mintegy 10 óra alatt töltődnek fel, és egy töltéssel zajtalanul és olcsón lehet közlekedni otthonunk és munkahelyünk között.
Egy töltéssel a „Trabcsi” 100 km-t tesz meg, legnagyobb sebessége 60 km/óra. Dr. Stoiljkovic lakásának ablakából egy kábelen át történik a telepek töltése. Az akkumulátorok mintegy 10 óra alatt töltődnek fel, és egy töltéssel zajtalanul és olcsón lehet közlekedni otthonunk és munkahelyünk között. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.