Nagy András gyárigazgató tájékoztatása szerint a beruházás révén a termelés felfutása után közel 340 ezer differenciálmű kerül Ercsiből a BMW kompakt kategóriás személyautóiba és a BMW-hez tartozó Mini modellekbe. A tervek szerint ugyanakkor az évtized végéig akár évi egymillió differenciálmű-egységet is szállíthat megrendelőinek a 2002-ben alapított cég.
Az Ercsiben lévő autóipari vállalat a precíz megmunkálást igénylő alkatrészek gyártására specializálódott japán Musashi-csoport egyetlen európai gyártóegysége, amely tavasszal három új, hosszú távú beszállítói szerződést kötött az Audival, a Jaguar/Land Rover-csoporttal, valamint a Hondával. Amint Nagy András elmondta, az Audinak 2007 óta szállítanak az Ingolstadtban készülő A3, A4, A6 valamint Q5-ös modellek számára alumínium lengőkarokat. Az új szerződés révén a kifutó modellek helyett az újak is ilyeneket fognak kapni 2016-tól, és a munka folytatása nem igényel különösebb beruházást. Ennek ellenére a vállalat ebben az évben 2,7 millió eurót fordított beruházásokra, hiszen fel kellett készülni a Jaguar/ Land Rover valamint a Honda által rendelt alkatrészek gyártására is.
Új termékként gyártják januártól a Jaguar és Land Rover motorok olajpumpa-tengelyét, miközben tovább folyik a JLR csoport számára a V6-os és V8-as erőforrások vezérműtengelyeinek szállítása. A Honda a szintén japán Musashi csoport hagyományos stratégiai partnere, így az idei szállítási megállapodás Európában is élénkíti a két cég együttműködését: a Civic és C-RV modellekhez is választható új, 1,6-os dízelmotorba 2015-től az Ercsiben készült vezérműtengelyek kerülnek.
Az új megrendelések a gyár közel 200 munkahelyének hosszú távú biztonságát jelentik, sőt a tervezett további termék- és termelésfejlesztéssel új munkahelyek is létrejöhetnek majd. Amint a gyárigazgató elmondta, a megrendelések 2008 végén és 2009-ben jelentősen estek, amit az egyéb költséghatékonysági lépések bevezetése mellett létszámcsökkentéssel és a négynapos munkahét bevezetésével ellensúlyozott a társaság. A Musashi Seimitsu Industry Co. a válság hatására ugyanakkor 2009-ben leállította az 1986-ban alapított másik európai gyárát Walesben, és annak termelését is Ercsibe hozták a gépekkel együtt. Az akkor végrehajtott gépvásárlások révén teljesen megtelt a 10 ezer négyzetméteres üzemi terület. Ennek eredményeként érte el 2011-ben legnagyobb, 62,6 millió eurós árbevételét a cég, amely az alkatrészipar többi szereplőjéhez hasonlóan alaposan megérezte az európai autópiac 2009 és 20013 vége közti lejtmenetét.
Jóllehet a tavalyi árbevétel 40,5 millió euróra mérséklődött, a kft. mindvégig nyereséges maradt, és az elmúlt két évben közel 1,5 millió eurós technológiafejlesztést hajtott végre, amely során több robotot is telepítettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.