BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akár évi egymillió differenciálmű is készülhet Ercsiben

Saját forrásból közel négymillió eurós beruházásra készül a Musashi Hungary Ipari Kft., hogy a főként gömbcsuklókból és lengőkarokból, valamint vezérműtengelyekből álló termékportfólióját differenciálművekkel bővítse.

Nagy András gyárigazgató tájékoztatása szerint a beruházás révén a termelés felfutása után közel 340 ezer differenciálmű kerül Ercsiből a BMW kompakt kategóriás személyautóiba és a BMW-hez tartozó Mini modellekbe. A tervek szerint ugyanakkor az évtized végéig akár évi egymillió differenciálmű-egységet is szállíthat megrendelőinek a 2002-ben alapított cég.

Az Ercsiben lévő autóipari vállalat a precíz megmunkálást igénylő alkatrészek gyártására specializálódott japán Musashi-csoport egyetlen európai gyártóegysége, amely tavasszal három új, hosszú távú beszállítói szerződést kötött az Audival, a Jaguar/Land Rover-csoporttal, valamint a Hondával. Amint Nagy András elmondta, az Audinak 2007 óta szállítanak az Ingolstadtban készülő A3, A4, A6 valamint Q5-ös modellek számára alumínium lengőkarokat. Az új szerződés révén a kifutó modellek helyett az újak is ilyeneket fognak kapni 2016-tól, és a munka folytatása nem igényel különösebb beruházást. Ennek ellenére a vállalat ebben az évben 2,7 millió eurót fordított beruházásokra, hiszen fel kellett készülni a Jaguar/ Land Rover valamint a Honda által rendelt alkatrészek gyártására is.

Új termékként gyártják januártól a Jaguar és Land Rover motorok olajpumpa-tengelyét, miközben tovább folyik a JLR csoport számára a V6-os és V8-as erőforrások vezérműtengelyeinek szállítása. A Honda a szintén japán Musashi csoport hagyományos stratégiai partnere, így az idei szállítási megállapodás Európában is élénkíti a két cég együttműködését: a Civic és C-RV modellekhez is választható új, 1,6-os dízelmotorba 2015-től az Ercsiben készült vezérműtengelyek kerülnek.

Az új megrendelések a gyár közel 200 munkahelyének hosszú távú biztonságát jelentik, sőt a tervezett további termék- és termelésfejlesztéssel új munkahelyek is létrejöhetnek majd. Amint a gyárigazgató elmondta, a megrendelések 2008 végén és 2009-ben jelentősen estek, amit az egyéb költséghatékonysági lépések bevezetése mellett létszámcsökkentéssel és a négynapos munkahét bevezetésével ellensúlyozott a társaság. A Musashi Seimitsu Industry Co. a válság hatására ugyanakkor 2009-ben leállította az 1986-ban alapított másik európai gyárát Walesben, és annak termelését is Ercsibe hozták a gépekkel együtt. Az akkor végrehajtott gépvásárlások révén teljesen megtelt a 10 ezer négyzetméteres üzemi terület. Ennek eredményeként érte el 2011-ben legnagyobb, 62,6 millió eurós árbevételét a cég, amely az alkatrészipar többi szereplőjéhez hasonlóan alaposan megérezte az európai autópiac 2009 és 20013 vége közti lejtmenetét.

Jóllehet a tavalyi árbevétel 40,5 millió euróra mérséklődött, a kft. mindvégig nyereséges maradt, és az elmúlt két évben közel 1,5 millió eurós technológiafejlesztést hajtott végre, amely során több robotot is telepítettek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.