Mágnesterápiás készülék reklámjáért járt hetvenmilliós büntetés
A Euro Telemarketing s.r.o 2013 januárjától a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékét kommunikációs kampány keretében reklámozta, több szempontból jogsértő módon - közölte a GVH.
A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o a Terramagon +7 mágnesterápiás készüléket orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére, a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni, a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé. A cég a készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas. Ezen kívül a készüléket „a készlet erejéig” kedvezményes áron elérhetőként hirdették, megjelölve a termék 289 ezer forintos nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy a hivatkozott magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, hogy a készülék bizalmi jellegű termék, hogy a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része – az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók – fokozottan kiszolgáltatott, illetve azt, hogy a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.