Cégvilág

Több márka is leállt az orosz piacon

A vártnál tartósabbnak mutatkozó hirtelen rubelgyengülés miatt megállt az autóforgalmazás Oroszországban, a kereskedők és a gyárak se akarnak bukni az üzleten.

Az egész azzal kezdődött, hogy több autókereskedő, élükön a Major Auto nevű, 35 márkát 63 értékesítési ponttal képviselő cég addig felfüggesztette az újautó-értékesítést, amíg nem kap új árlistát a gyártól – mindennek kiváltó oka a hirtelen és jelentős mértékű rubel-árfolyam változás volt. Meg kell jegyezni,

a vásárlók megrohanták az autókereskedéseket, hogy elköltsék a pénzüket, amíg még ér az valamit. A Jaguar/Land Rover forgalmazója, nem sokkal később pedig az Audi márka jelentette be, a bizonytalan gazdasági helyzetben nem ad ki új árlistát, ami egyben azt is jelenti, hogy nem is adnak el új autókat.

Az Audi annyival egészítette ki a forgalmazás felfüggesztését, hogy előrejelzésük szerint tavaszra stabilizálódhat annyira a helyzet, hogy újraindítsák a forgalmazást. A brit prémiummárkák „bizonytalan ideig” nem kaphatóak Oroszországban. Az ország legolcsóbb népszerű személyautói között számon tartott Daewoo márka nem aprózta el

a dolgot, ugyanis egységesen egyharmadával emelte meg autóinak listaárát.

Például a korábban 254 000 rubelért (1,07 millió forint) kínált Matiz listaára hirtelen 324 000 rubelre (1,37 millió forint) ugrott. A kínai JAC

a maga részéről úgy kelezi az egész árfolyam-mizériát, hogy egyszerűen USA dollárban adja meg autóinak a vételárát, ezzel az ügyfélre terhelve az esetleges extra költségeket.

A General Motors márkáinál a korábban megrendelt és már kifizetett autókat adják át, egyébként se a Cadillac, se

a Chevrolet, se az Opel kereskedésekben nem lehet autót vásárolni amíg „nem csökken az üzleti kockázat mértéke”.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek