IPAR A Masterplast Nyrt. 2014 utolsó negyedévében 17 százalékkal, 19,6 millió euróra növelte árbevételét, miközben működési eredménye 56 százalékkal, 617 ezer euróra bővült – tette közzé tegnap a vállalat. A társaság pénzügyi eredményét az ukrán hrivnya és az orosz rubel utolsó negyedéves gyengülése csökkentette, míg adózott eredményét – amely 749 ezer euró – az ukrán, még nem működő gyártó-beruházására képzett egyszeri értékvesztés rontotta.
A cég szerint a javuló számok hátterében többek között az átalakított kereskedelempolitika áll. Ennek keretében a vállalat az árbevétel növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte a hangsúlyt. Az értékesítési fókusz változtatása mellett költségtakarékosabbá, hatékonyabbá is vált a gazdálkodás (15 százalékkal csökkent éves szinten a személyi jellegű ráfordítás), ami hosszú távon is fenntartható eredményességet biztosíthat. A közlemény szerint a BÉT-en jegyzett Masterplast kijelölte tőkepiaci stratégiájának főbb irányvonalait is: eszerint megfelelő mértékű nyereség elérésekor a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, ha nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.