Nagyot nőtt a Masterplast árbevétele
A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Masterplast Nyrt. a tavalyi év utolsó negyedévében jelentősen, 17 százalékkal 19,6 millió euróra növelte árbevételét, miközben működési eredménye 56 százalékkal 617 ezer euróra bővült. A vállalat pénzügyi eredményét az ukrán hrivnya és az orosz rubel utolsó negyedéves gyengülése csökkentette, míg adózott eredményét (749 ezer euró) az ukrán, még nem működő gyártó-beruházására képzett egyszeri értékvesztés rontotta. A vállalat megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.
A Masterplast az elmúlt évben a kedvezőtlen gazdálkodási környezet ellenére tovább erősítette pozícióját a magyar és a kelet-közép-európai építőipari piacon, melynek eredményeképpen jelentősen javította működési eredményét. A javuló számok hátterében többek között az átalakított kereskedelempolitika állt. Ennek keretében a vállalat az árbevétel növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte a hangsúlyt. Az értékesítési fókusz változtatása mellett költségtakarékosabbá, hatékonyabbá is vált a gazdálkodás (15 százalékkal csökkent éves szinten a személyi jellegű ráfordítás), ami hosszú távon is fenntartható eredményességet biztosíthat.
A Masterplast 2014 végén határozta meg 2020-ig terjedő stratégiáját, melynek fő célja, hogy az egyre jobban szerteágazó vevői igényekhez igazítsa termék- és szolgáltatási portfolióját, és az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé váljon. A BÉT-en jegyzett Masterplast üzleti stratégiájával párhuzamosan kijelölte tőkepiaci stratégiájának főbb irányvonalait is. A vállalat megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.


