BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Germanwings: szándékos pusztításra utalnak a másik fekete doboz nyomai

A második fekete doboz vizsgálata megerősítette a korábbi feltételezéseket: valóban szándékosan pusztította el a Germanwings gépét a másodpilóta.

A második fekete doboz adatainak első értékelése szerint is szándékosan pusztította el a repülőgépet a Germanwings német légitársaságnak a múlt héten az Alpokban lezuhant utasszállító gépének másodpilótája - közölte a légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA).

A második fekete dobozt tegnap délután találták meg a helyszínelők a szerencsétlenség helyszínén.

A katasztrófa helyszínén megtalált adathordozó információinak első elemzése alapján megállapítható, hogy "a pilótafülkében tartózkodó pilóta beprogramozta a robotpilótát arra, hogy kezdjen süllyedést 100 láb (30 méteres) magasságig, majd a süllyedés folyamán a pilóta többször is módosította a robotpilóta beállítását annak érdekében, hogy gyorsítsa a süllyedő repülőgép sebességét" - olvasható a BEA közleményében.

A hatóság tovább részleteket nem közölt, de jelezte: folytatódik a második doboz adatainak kiértékelése "a repülés pontos és tényszerű lefolyásának megállapítása érdekében".

Az ügyész azt is közölte, hogy az áldozatoknak a baleset helyszínén összegyűjtött 2854 maradványából sikerült 150 DNS-mintát elkülöníteni. "Ez nem jelenti azt, hogy azonosítottuk a 150 áldozatot" - hangsúlyozta az ügyész. Emlékeztetett arra, hogy az azonosítást a hozzátartozóktól vett DNS-mintákkal való összehasonlítás alapján tudják elvégezni. "Ígéretet teszek arra, hogy minden egyes azonosításról minden áldozat családját azonnal tájékoztatni fogjuk" - tette hozzá.

A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel március 24-én délelőtt csapódott hegyoldalnak Franciaország déli részén, az Alpokban.

Az első fekete dobozt, amely a pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket és egyéb hangokat rögzítette, már a szerencsétlenség napján megtalálták a katasztrófa helyszínén. Ennek alapján a marseille-i ügyészség szerint a másodpilóta bezárkózott a pilótakabinba, és valószínűleg szándékosan vezette a gépet a hegyoldalnak.

A baleset körülményeinek pontos meghatározásához ugyanakkor mindkét fekete doboz adataira szükség van. A repülőgép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozának elemzésétől újabb részleteket remélnek a hatóságok a katasztrófa lezajlásáról. Az DFDR másodpercről másodpercre rögzíti a repülés minden fontosabb adatát (sebesség, magasság, irány).

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átmeneti javaslata alapján, amely szerint legalább kétfős, állandó jelenlétre van szükség a pilótafülkében, több légitársaság döntött már a szabályok módosításáról, és elrendelte, hogy a személyzet legalább két tagja tartózkodjon egyszerre a repülőgépeinek pilótafülkéjében. Az Air France-KLM légitársaság csütörtökön jelentette be, hogy valamennyi járatán érvényes az új szabályozás.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek