BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szárnyal a kínai autópiac: az elektromos járművek húzzák a növekedést

Kína autópiaca bővült szeptemberben. A növekedés motorját továbbra is az elektromos és hibrid modellek adják, amelyek értékesítése 15,5 százalékkal ugrott meg. Kína autóexportja eközben rekordközeli szintre emelkedett.

Kínában a személygépkocsik szeptemberi kiskereskedelmi értékesítései éves összevetésben 6,3 százalékkal, 2,241 millióra nőttek – áll a kínai járműgyártók szakmai képviseleti szervezete, a CPCA hétfői jelentésében.

kína Cars,In,Motion,Blur,On,Road,Hong,Kong,China
Szárnyal a kínai autópiac: az elektromos járművek húzzák a növekedést / Fotó: Patrick Foto / Shutterstock

Az idei első három negyedévben az eladott autók száma 9,2 százalékkal, 17 millióra emelkedett.

Az új energiafelhasználású járművekből (NEV) 1,296 milliót értékesítettek Kínába szeptemberben, 15,5 százalékkal többet a tavaly szeptemberinél. Az idei első kilenc hónapban 8,87 millió ilyen autót adtak el, 24 százalékkal többet a tavalyinál. Az akkumulátoros elektromos járművekből (BEV) 826 ezret értékesítettek, ami 28,5 százalékos növekedést jelent éves szinten. A Tesla 71 525 járművet adott el Kínában szeptemberben,ez az év második legjobb havi adata a márciusi 74 127 után. 

A Tesla szeptemberi kínai értékesítése 0,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ami lényeges javulás az augusztusi 9,93 százalékos éves eséshez képest.

Szeptemberben egyebek között a BYD eladásai 10,2 százalékkal, 347 ezerre csökkentek, a Geely Autóé 42,8 százalékkal, 232 ezerre nőttek, a Chery járműgyártóé pedig 3,6 százalékkal, 121 ezerre estek vissza éves szinten.

Kína személygépkocsi-exportja szeptemberben éves szinten 20,7 százalékkal, 528 ezerre nőtt. Az idei első kilenc hónapban a kivitel 12,5 százalékkal, 3,999 millióra emelkedett.

Ez kiábrándító: kiderült, mennyivel olcsóbb a legújabb Mercedes Kínában, mint Magyarországon – döbbenetes a különbség, de hogyan lehetséges?

Kecskemét és Sanghaj között többmilliós árkülönbség húzódik. Az új Mercedes CLA esetében a brutális kínai árverseny óriási szakadékot okozott a két piac között. Ez nemcsak a helyi gyártásnak és adópolitikának köszönhető, hanem a kínai elektromosautó-piac kiélezett árversenyének is. Az új Mercedes CLA majdnem egyszerre jelent meg Magyarországon és Kínában, de az árkülönbség szembetűnő: míg nálunk több mint 21 millió forinttól indul, addig a kínai piacra készült változat már 36 ezer dollártól, vagyis alig 13 millió forintért elérhető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.