A Charter Communications 78,7 milliárd dollárt fizet a Time Warner Cable-ért (TWC). Az ügylet révén egy újabb óriáscég formálódik az amerikai kábelpiacon, ami komoly riválisa lehet az Egyesült Államok jelenleg legnagyobb kábelszolgáltatójának, a Comcastnak is. Sőt, a Charter a hírek szerint egy másik vetélytársát, a Bright House Networks-öt is megszerezné egy nagyjából 10 milliárd dolláros tranzakció keretében.
Sokáig úgy tűnt, a Comcast lehet a nyertes a TWC-ért vívott küzdelemben, ugyanis a vállalat mintegy 15 hónapja a Charternél kedvezőbb ajánlattal állt elő. A 45 milliárd dolláros felvásárlás azonban az amerikai hatóságok szigorú vizsgálatát vonta maga után, ami annak fényében érthető is, hogy megvalósulása esetén az amerikai szélessávú internet előfizetők hatvan, míg a fizetős tévészolgáltatást használók egyharmada került volna egy vállalathoz. A Comcast végül nem tudta meggyőzni a hatóságokat arról, hogy a fúzió nem eredményez majd drágulást a fogyasztók számára, így a cég a múlt hónapban lemondott erről a tervről.
Kérdés, hogy a John C. Malone érdekeltségi körébe tartozó Charter akvizíciós elképzelése mennyire lesz majd elfogadható a versenyfelügyelet számára. Az tény, hogy lényegesen kisebb társaság a vevőjelölt, hiszen míg a Comcastnak mintegy 27 millió ügyfele van, addig a Charter esetében nagyjából hatmilliós táborról lehet beszélni. Amennyiben megvalósul a TWC és a Bright felvásárlása gyökeresen átalakul a helyzet, hiszen az új szerzeményekkel a vállalat ügyfélbázisa 24 milliósra bővül.
A The New York Times beszámolója szerint a Charter részvényenként 195 dollárt fizetne a TWC tulajdonosainak készpénzben és részvényben. Ez 14 százalékkal több, mint a Time Warner Cable papírjainak múlt pénteki záróára, és közel felével haladja meg a Charter 2014 elején tett eredeti ajánlatát. Az ügylet finanszírozására a társaság ötmilliárd értékű saját részvényt ad el a Liberty Broadband-nek, amely szintén John C. Malone vállalatbirodalmához tartozik.
A TWC-ért vívott harc újabb fontos eleme az amerikai távközlési szektor átalakulásának, aminek hátterében a változó tartalomfogyasztási szokások állnak. Ahogy a felhasználók a hagyományos tévézési formák helyett egyre inkább az online videó felé fordulnak, a Netflix-hez és a YouTube-hoz hasonló szolgáltatások szerepe ezzel felértékelődik. A kábelpiac meghatározó szereplői a méretük növelésében látják a megoldást, ami egyrészt a riválisok számának csökkenését, másrészt több potenciális ügyfelet jelent. Ez utóbbi azért is fontos lehet, mert így javulnak tárgyalási pozícióik a nagy tartalomtulajdonosokkal szemben, vagyis elképzelhető, hogy kedvezőbb árakat tudnak elérni a tévétársaságokkal folytatott megbeszélések során.
A piaci konszolidáció egy másik fontos eleme lehet, ha az AT&T 48,5 milliárd dollárért megveszi az Egyesült Államok legnagyobb műholdas vállalatát, a DirecTV-t. A tavaly tavasszal bejelentett fúzióval az ország legnagyobb televíziós műsorszóró társasága jönne létre, emellett előfordulhat, hogy a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a szélessávú vezetékes internetpiacon is megelőznék a nagy riválist, a Comcastot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.