Az indítvány például kimondja, hogy beruházás építtetője vagy a fővárosi önkormányzat vagy annak a 100 százalékos tulajdonában álló BKV Zrt. lesz.

Ahogy arról a VS.hu is beszámol, a törvényjavaslat a szóban forgó projekteket nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közfeladatnak minősíti, ami az előkészítést és a megvalósítást meggyorsítja, például az engedélyezési eljárásokban lerövidíti a határidőket.

A 3-as metróval kapcsolatban eddig elsősorban a kocsicserékről és a meglévő vonal felújításáról esett szó, az északi irányú vonalhosszabbításról például a BKK egyik anyagában is csak feltételes módban szerepelt: „Amennyiben a megvalósíthatósági tanulmány alátámasztja, később megépülhet az M3-as metró régóta tervezett szakasza a Káposztásmegyeri lakótelepig négy új közbenső megállóval, az új végállomás pedig a Megyeri útnál tervezett intermodális csomópontban kapna helyet.”