FORGALOM Minden eddiginél nagyobb utasforgalmat regisztráltak az év hatodik hónapjában is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölte az üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. Júniusban 966 297 utas indult és érkezett a BA termináljain keresztül Magyarországra, ami több mint 100 ezer fővel több a tavalyi év júniusához képest.
Idén júniusban nemcsak hogy 11,8 százalékkal erősebb volt a forgalom, mint tavaly ilyenkor, hanem még a 2014-es július–augusztusi csúcsidőszaknál is több utas fordult meg a repülőtéren az elmúlt hónapban. Ha marad ez a tendencia, akkor a magyar főváros légikikötője újabb rekordévnek néz elébe, már ami az utasok számát illeti. Ezt az előrejelzést az is alátámasztja, hogy az év első felében szintén 11,8 százalékos volt a növekedés, ami majdnem félmillióval több légi utast jelentett a magyar fővárosban.
Nagyon magas volt az utasszállító repülőgépek ülőhely-kihasználtsága is, ami átlagosan elérte a 81,3 százalékot, és a repülőgépmozgások (fel- és leszállások) száma is 6,7 százalékkal emelkedett. A legnagyobb forgalmat júniusban a Wizz Air, a Ryanair, a Lufthansa bonyolította. A küldő- és célállomások toplistáját változatlanul London vezeti, utána következik Párizs, Brüsszel, Frankfurt. A nyár első hónapjában számos új járat és új célállomás is megjelent a BA kínálatában. Így például a Wizz Air elindította új járatát a szardíniai Algheróba és a skóciai Glasgow-ba, két új torontói járat is elindult a SkyGreece és az Air Transat jóvoltából.
A BA korábbi erőfeszítéseit visszaigazolta a piac, nem véletlen, hogy ennyire népszerűek a kanadai és a kínai hosszú távú járatok, miközben jelentős mértékben nőtt a forgalom a hagyományos, földközi-tengeri úti célokra is. Az is jól látszik, hogy Budapest és Magyarország egyre népszerűbb utazási célpont a zenei fesztiválokra látogató hátizsákos fiatalok körében éppúgy, mint a dunai nemzetközi hajóutakra érkező idősebb utasok számára – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.