Az óriási méretű, kupénak álcázott BMW X6-osnál (F16) a szabadidő-autót tervezők az új ötletek megvalósítása helyett arra koncentráltak (nehéz megkülönböztetni az elődjétől), hogy az előző generáció leginkább kritizált részén, a második sor térkínálatán javítsanak. Vonalzóval mérve tényleg nagyobb fejteret lehet mérni. Széltében is gyarapodott, már a középső utasnak is van hárompontos biztonsági öve, fejtámlája alapáron, de aki ide kényszerül, az kakasülőn foglal helyet, míg a szélső utasokat körbeöleli a puha támla, neki a könyöklő nyomja a derekát. Papíron már ötszemélyes az autó, így a flottavásárlóknál jobb eséllyel indul.
A csomagtér formájából adó- dóan nem alkalmas a nagyobb méretű tárgyak szállítására – ebben a piaci kategóriában úgyis házhoz szállítással vesz az ember lapostévét, úgyhogy ez igazából nem hátrány. Sokkal inkább az, hogy továbbra sincs ablaktörlő a csomagtérfedélen, márpedig a lapos szögben álló hátsó szélvédő elég hamar megtelik esőcseppekkel, és a menetszél még sztrádatempónál sem tisztítja.
Nézzünk inkább előre, amiben még orrkamera is a segítségünkre siet, ha például parkoló autók közül kellene kitolni a jármű meglehetősen hosszú orrát. A műszerfal tipikusan BMW-s felépítésű, új elemnek talán az érintésérzékeny felülettel ellátott iDrive kezelőszerv említhető, ami megkönnyíti a címbeadást, vagy a kezelési könyvben keresést. A kormány kellően közvetlen áttételezésű, de a vezetési élményt némileg árnyékolja, hogy a váltó nehezen tud dönteni, a nyolc fokozat közül épp melyiket válassza, ha hirtelen lepadlózzuk, kanyarban nagyon is érezni a csaknem 2,2 tonnás saját tömeget.
Az alapváltozat ebben az exkluzív piaci szegmensben azt jelenti, hogy a 3,0 literes, hathengeres dízelmotor csak egy turbófeltöltőt kapott. A 258 lóerő bőven több annál, amire az embernek szüksége lehet Magyarországon, vagy akár a német autópályán. A tankolásokat nézve 9,9 l/100 km lett a tesztfogyasztás. Ez egyébként magas a gyár által vállalt 6,0 l/100 km-es értékhez képest, de egy ekkora méretű és tömegű jármű mozgatása bizony energiát igényel.
Az X6-os szabadidő-kupéból nincs hátsókerék-hajtású vagy négyhengeres változat, mint az alapját jelentő X5-ösből, ennek megfelelően a tesztelt xDrive 30d a bázismodell. Már ha ilyesmi elmondható egy alaphangon 19,9 millió forintba kerülő autóról, és persze ezenfelül további milliókat költhetünk arra, hogy megpróbáljuk az ízlésünkhöz igazítani a megjelenést.
Összegzés
Tágasabb lett ugyan a második sor, de továbbra is megkérdőjelezhető annak háromszemélyes mivolta. Talán a kelleténél jobban ragaszkodtak a már sikeres recepthez a fejlesztők, nyugodtan készíthettek volna bevállalósabb megjelenést is. A vételár hétköznapi autók felől közelítve húzós, de ne feledjük, még pár hónapig vetélytárs nélküli az X6-os.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.