BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon robog a Volkswagen

Az első félévben 10 százalékkal tudta növelni bevételét a Volkswagen csoport az egy évvel korábbihoz képest. A német vállalat a világ legnagyobb autógyártójává vált az első hat hónapban, megelőzve a Toyotát.

Az első félévben 108,8 milliárd eurós bevételt ért el a Volkswagen csoport, ami tíz százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság az üzemi szintű eredményben is hasonló mértékű fejlődést tudott produkálni, 6,8 milliárd euróra növelve azt, az egyszeri tételeket is beszámítva. A vállalat adózás utáni eredménye 2014 hasonló időszakához képest egy százalékkal, 5,66 milliárd euróra csökkent az első félévben.

"Az első féléves eredményeink azt mutatják, hogy a Volkswagen igen jó pozícióban van az egyre nehezebb üzleti környezetben is, és versenyképes termékportfólióval rendelkezik” - értékelte az eredményeket Martin Winterkorn, a Volkswagen elnöke. „Továbbra is közelről figyeljük a globális makrogazdasági folyamatokat, különös tekintettel azokra a területekre, ahol bizonytalanságok látszanak, mint például a kínai, a brazil és az orosz piac” - tette hozzá Martin Winterkorn.

Az eladott autók számában a Volkswagen AG megelőzte a Toyota Motor Corp.-ot az első fél évben. A német autóipari csoport 5,04 millió járművet tudott értékesíteni az első hat hónapban, míg japán riválisa 5,02 milliót. A Toyota 1,5 százalékkal kevesebb autót értékesített a január–júniusi időszakban, mint egy évvel korábban, míg a Volkswagennél mindössze 0,5 százalékos volt a visszaesés. A Volkswagen konszern a MAN és a Scania haszongépjárműveket is beleszámítva tizenkét márkájából adott el 5,04 millió járművet, míg a Toyota-csoport adata a Daihatsu személygépkocsik és a Hino haszongépjárművek számait is tartalmazza. A haszongépjárművek leszámításával pusztán személygépkocsi-eladásokban változatlanul a Toyota vezeti az eladási rangsort.

A német társaság első fél évét a nyugat-európai piac hozta, ahol 6 százalékkal tudta növelni eladásait éves összevetésben. Európában egyébként kedvező tendenciák érzékelhetők az autópiacon, a Bloomberg beszámolója szerint öt és fél éve nem nőtt ilyen ütemben a kontinensen az értékesítésük. Ugyanakkor kellett is ez a lendület ahhoz, hogy ellensúlyozza a Kínában – a Volkswagen legnagyobb piacán – tapasztalható visszaesést. A távol-keleti országban 1,74 millió autót tudott eladni a német vállalat az első hat hónapban, ez 3,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

A társaság ezzel csaknem teljesítette azt a 2007-ben megfogalmazott célkitűzését, hogy a világ vezető autógyártójává váljon, ráadásul három évvel a saját maga által megfogalmazott határidő előtt. Kérdés, hogy sikerül-e megőrizni ezt a pozíciót az év végén is, a Volkswagen előrejelzése szerint ugyanis kismértékű növekedést várnak a tavalyi 10,1 milliós értékesítéshez képest, miközben a Toyotánál a 2014-es 10,23 millió után 10,15 autó eladásával számolnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.