Cégvilág

Gyengén fejezte be önálló életét a Kraft és a Heinz

Rossz előjelekkel kezdte meg működését a Kraft Heinz: a névadók fúziójából július 2-án felállt élelmiszer-ipari csoport mindkét elődje a vártnál gyengébben zárta önálló működésének utolsó három hónapját, vagyis az idei második negyedévet. Az Észak-Amerika harmadik, a világ ötödik legnagyobb élelmiszer- és italgyártójának számító társaság közlése szerint a korábbi Kraft Foods Group eladásai 4,9 százalékkal, 4,5 milliárd dollárra estek vissza, főleg az italok iránti kereslet csökkenése, illetve az alacsonyabb árak miatt. A társaság nettó profitja ugyanakkor 551 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 482 millióról.

A 2013 óta a Berkshire Hathaway – azaz Warren Buffett befektetési holdingja –, valamint a brazil 3G befektetési társaság kezében levő H. J. Heinznél 4,1 százalékkal, 2,62 milliárd dollárra esett vissza az értékesítés, a ketchupgyártó vesztesége pedig 53 millió dollárról 344 millió dollárra szökött fel. A Heinz sokkal többet exportál, mint a Kraft, így jobban megszenvedte az erős dollárt, valamint az Oroszországgal szembeni nyugati szankciók hatását, emellett egy brit érdekeltség eladását is megérezte. Az EBITDA szerinti eredmény (amiben nincs benne például az árfolyamhatás) 6,7 százalékkal, 739 millió dollárra növekedett.

A Kraft Heinz várakozása szerint a két cég összeolvasztása révén évente mintegy 1,5 milliárd dollár megtakarítás érhető el 2017 végére. Az új társaság ellenőrzése alatt nyolc olyan brand van, amelynek értéke meghaladja az egymilliárd dollárt, köztük olyanok, mint maga a Kraft, illetve a Heinz, valamint a Philadelphia krémsajt vagy a klasszikus földimogyoró-snackekről ismert Planters. A Kraft Heinz nem auditált jelentése szerint ha a csoport együttes árbevétele a második negyedévben 7,1 milliárd dollárra esett volna vissza az egy évvel korábbi 7,5 milliárdról, nettó profitja 494 millióról 390 millió dollárra csökkent volna.

kraft Heinz
Kapcsolódó cikkek