Pénteken Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Andrej Anatoljevics Andrejev, a Metrowagonmash Nyrt. vezérigazgatója aláírta az M3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáráról szóló szerződést – jelentette be a közlekedési társaság. Az orosz cég 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év.
A BKV Zrt. – a kormány és a főváros támogató döntését követően – 2014. november 22-én írta ki a vonatkozó tendert, és 2015. július 8-án születtet született róla döntés. Az érvénytelennek minősített ajánlatot benyújtó észt Skinest Rail AS jogorvoslati eljárást kezdeményezett, a BKV kérelmére azonban 2015. augusztus 5-én a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) végzésével engedélyezte a szerződés megkötését. Emellett a Skinest Rail az Európai Bizottságnál is panasszal élt. Ebben azt állította az észt cég, hogy ajánlata minden lényeges szempontból kedvezőbb volt a versenytársáénál, és az összes modern műszaki követelménynek megfelelt. A Skinest Rail állítása szerint a BKV által az ajánlat érvénytelenné nyilvánításának indokaként felhozott nyolc érv mindegyike formális volt. A BKV pedig kitartott amellett, hogy miután egyetlen érvényes ajánlat volt, a pályázatok összevetésének nincs értelme és alapja. Azt még nem lehet tudni, hogy mi lesz a brüsszeli eljárás végkifejlete, és az miként érintheti a tendert, de az, hogy a KDB nem tiltotta meg a szerződés aláírását, erős jelzés arra, hogy a testület nem talált olyan súlyú problémát, amely alapján akár meggátolhatta volna a mostani megállapodás megszületését.
Közben a fővárosi közgyűlés felhatalmazta a BKV Zrt.-t a közbeszerzési eljárás eredményhirdetésére és a kapcsolódó szerződés megkötésére, valamint kötelezettséget vállalt arra, hogy a szükséges fedezetet biztosítja. Időközben az állam garanciavállalása is megszületett, és az is kiderült, hogy öt bankból álló konzorcium folyósítja a hitelt.
Mostanra tehát gyakorlatilag minden adott volt ahhoz, hogy a BKV aláírja a szerződést a Metrowagonmashsal. Ennek alapján megindul a korszerűsítés, az első felújított jármű a tervek szerint 2017 év elején állhat forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.