BUX 51,215.37
-1.83%
BUMIX 4,159.8
-2.65%
CETOP20 2,447.09
0.00%
OTP 17,110
-1.10%
KPACK 7,500
-11.76%
0.00%
-6.10%
-0.52%
-4.04%
ZWACK 16,500
-1.20%
+2.68%
ANY 1,530
-1.61%
RABA 1,315
-2.59%
-3.64%
-0.47%
-0.60%
-1.21%
OPUS 214.5
-2.50%
-4.25%
-3.78%
-0.51%
-2.25%
OTT1 149.2
0.00%
-3.48%
MOL 2,612
-2.68%
-3.12%
ALTEO 2,140
-5.73%
0.00%
-1.21%
EHEP 1,540
-9.14%
0.00%
-4.19%
MKB 1,972
0.00%
-1.69%
-2.01%
+6.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-10.74%
-5.66%
-1.94%
-5.65%
-0.28%
NUTEX 14.82
-1.72%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 4,598
+0.52%
-5.66%
NAP 1,050
-9.48%
-13.09%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ma még lehet ajánlatot tenni a BKV kiszuperált villamosaira

Máig tehetnek ajánlatot azok, akik akár egy tucat kiszuperált villamossal szeretnének gazdagabbak lenni. A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. ugyanis egyenként legalább nettó másfél millió forintért árul tíz járművet. A BKV Zrt. forgalmi állományból kivont, 1972–1975 közötti évjáratú GANZ-csuklós villamosairól van szó – közölte a Világgazdasággal a közlekedési társaság. A cég azért szeretne túladni ezeken a járműveken, mert azokat gazdaságosan már nem tudják tovább üzemeltetni; jövőbeni sorsuk a vevő szándékától függ.

A villamosok eladási ára függ a jármű állapotától és az érdeklődők számától, mivel ha több érdeklődő jelentkezik, a versenyeztetés során alakul ki a végső ár. A felhívásban meghatározott minimális ár alatt, vagyis a nettó 1,46 millió forint alatt nem értékesítik a villamosokat.

Nem előzmények nélküli és nem is sikertelen a BKV ez irányú tevékenysége. Minden felajánlott járművüket sikeresen értékesítették: a 2014-es és 2015-ös évben körülbelül 40-50 darabot, forgalomból kivont állapotban. Az eddigi értékesítésekből járművenként 1-2 millió forint átlagárral lehet számolni – közölte a cég.

A vevőknek arról nem kell nyilatkozniuk, hogy milyen célra vásárolják a régi járműveket, de tudomásuk szerint ezeket jellemzően gyűjtők veszik. Esetenként előfordul, hogy azokat étteremnek, szórakozóhelyeknek adják el, vagy játszótérként hasznosítják.

A BKV mozgásukban korlátozottak részére adott át még régebbi eszközöket, közlekedésbiztonsági oktatás céljából.
Ha pedig nem sikerülne eladni a forgalomból kivont járműveket, akkor eseti döntés alapján lehetséges az ismételt pályáztatás, illetve a selejtezés, ezt követően hulladékként történik az értékesítés – ebben az esetben csak hulladékgazdálkodással foglalkozó cégek lehetnek a vevők. A bontást, szállítást, feldolgozást nem a BKV Zrt. végzi.

Kapcsolódó cikkek