Mintegy 70 millió aktív felhasználó, számos fitneszalkalmazás és jó néhány okoseszköz – többek között ezekkel gyarapodik az Adidas a Runtastic nevű osztrák cég megvásárlásával. Ami talán még fontosabbá teszi az ügyletet a vállalat számára, az az, hogy ezzel az eddiginél keményebb versenyre kényszerítheti a sporthoz kapcsolódó digitális megoldások és eszközök piacán riválisától elhúzó Nike-t. A tranzakció 220 millió eurósra értékeli a Runtasticot, azonban ha beválik az Adidas számítása, akkor ennél jóval többet is hozhat ez a lépés a német társaságnak. Az új szerzeménynek – amelynek eddigi többségi tulajdonosa az Axel Springer volt – több mint 20 egészségügyi és fitneszalkalmazása van, és az Adidas közleménye szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy a következő években is dinamikusan növelje felhasználóinak táborát. A Runtastic applikációi valamennyi jelentős mobilplatformon működnek, de érdekessé teszi a vállalatot az is, hogy van jó néhány eszközük is, amely természetesen tökéletesen együttműködik ezekkel a szoftverekkel.
A szabadidős sporttevékenységek piacán az elmúlt években mélyreható változások indultak el, a felhasználók már elvárják, hogy a modern mobiltechnológiák is beépüljenek az edzésbe, illetve a felszerelésbe. A nagy sportszergyártók nem véletlenül dolgoznak már évek óta azon, hogy mobilalkalmazásokkal, „okos” sportcipőkkel és egyéb eszközökkel lássák el fogyasztóikat. A Nike például már évek óta jelen van saját applikációval a piacon, ami nagyban segítette a vállalatot abban, hogy uralja a sportcipők szegmensét az Egyesült Államokban. Fölényét jól mutatja, hogy piaci részesedése ezen a területen a múlt évben 48 százalékos volt, míg az Adidasé mindössze 8,7 százalékos. A harmadik legnagyobb szereplő, az Under Armour is felismerte a fitneszalkalmazások jelentőségét, 2013-ban a MapMyFitnesszel, majd idén az Endomondóval, a MyFitnessPallal erősített, ez utóbbiért 475 millió dollárt fizetett.
Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy az Adidas nemcsak a sportszergyártókkal kerül szembe a sportolást támogató technológiák piacán, hanem több, a szegmensben már évek óta jelen lévő és komoly eredményeket elérő gyártóval is, mint például a Jawbone és a FitBit. Persze a német cég erős márkája és a most megvásárolt Runtastic több tízmilliós felhasználói tábora jó kombináció lehet ahhoz, hogy viszonylag gyorsan jelentős sikereket érjenek el.
A második negyedéves üzleti eredmények alapján ugyanakkor úgy tűnik, hogy egyelőre nem kell kapkodnia az Adidasnak az új megoldások felfuttatásával. A cég árbevétele a júniusban zárult három hónapban 3,9 milliárd eurós bevételt ért el, ami közel 15 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A cég üzemi eredménye már kevésbé volt meggyőző, ebben a mutatóban 7,6 százalékos fejlődést produkáltak, míg a nyeresége mindössze 1,4 százalékkal, 146 millió euróra nőtt. A tegnap nyilvánosságra hozott üzleti adatok alapján két igen fontos piacon is látványos bővülést tudott elérni a társaság. Az Adidas észak-amerikai forgalma 643 millió euró volt a második negyedévben, ami éves összevetésben 21,8 százalékos fejlődést jelent, míg Kínában közel felével, 564 millió euróra tudták növelni a bevételüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.