BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nőtt a Swatch forgalma, de csökkent a nyeresége

A frank túlértékeltsége és néhány fontos piac zsugorodása miatt az idén már csak egy számjegyű növekedésre számít a svájci Swatch konszern.

A világ legnagyobb óragyártója közölte, hogy bevétele az első félévben 3,6 százalékkal 4,25 milliárd frankra nőtt, nettó nyeresége azonban az árfolyamhatások miatt 19 százalékkal 548 millió frankra csökkent.

A jelenlegi árfolyamkörnyezetben a Swatch nem számíthat többre egy számjegyű növekedésnél - mondta Nick Hayek vezérigazgató a Wall Street Journal-nak nyilatkozva.

A Swatch terméklistája a műanyag tucatárutól olyan presztízsmárkákig terjed mint a Blancpain, az Omega és a Glashütte.

Hayek elmondta, hogy a Swatch újabb fejlesztésekkel készül megjelenni az okosórák piacán, de nem áll szándékában mindentudó órákat gyártani, "amelyek annyit fogyasztanak, hogy 24 órát sem bírnak ki feltöltés nélkül", és a cég mindenképp távol tartja magát az egészségügy területétől.

"A multifunkcionális órák piaca egyelőre csak az elemzők és az újságírók fejében létezik" - mondta Hayek. Hozzáfűzte: főleg Amerikában hiszik, hogy az emberek csak funkciói miatt vesznek meg egy órát, igazából a vásárlókat érzelmi tényezők irányítják.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek