Több kifogást is megfogalmazott az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. 2010 és 2013 közötti tevékenységével kapcsolatban. Egyebek között megállapította, hogy a társaság nem teljes körűen alakította ki az általa kezelt állami vagyon értékének megőrzését, gyarapítását szolgáló szabályszerű vagyongazdálkodás feltételeit.
Az ÁSZ most nyilvánosságra hozott jelentéséből az is kiderül, hogy a NÚSZ az alapító okiratban foglaltak ellenére ebben az időszakban nem rendelkezett stratégiai tervvel, továbbá a vagyonkezelt eszközökre nem készített vagyongazdálkodási tervet. A tervezés hiányosságai kockázatot jelentettek az utak nem megfelelő felújításának, karbantartásának és állagvédelmének terén.
Más problémája is volt az ÁSZ-nak a NÚSZ-szal, kifogásolta például, hogy a társaság 2010–2013 között nem teljes körűen biztosította a kezelésében lévő állami, valamint a saját vagyon elkülönített, szabályszerű nyilvántartását. A társaság a 2010–2013-as években nem tett eleget a vagyonkezelésében lévő eszközökkel kapcsolatos vagyonkataszteri adatszolgáltatási kötelezettségének.
A NÚSZ Zrt. a saját vagyonáról és a vagyonkezelésében lévő állami vagyonról elkülönített nyilvántartást vezetett. A nyilvántartások az ellenőrzött időszakban a számviteli törvény előírásainak nem feleltek meg teljes körűen a vagyonkezelt eszközökön végzett 84,5 millió forint beruházás, illetve értéknövelő felújítás helytelen elszámolása miatt. A beruházás, felújítás értékével a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. felé nem számoltak el.
Azt is kifogásolták a számvevők, hogy a NÚSZ a rábízott vagyon keretében az elektronikus díjszedési (ED) rendszer kialakításához megvásárolt eszközöket 2013 végén 26,6 milliárd forint értékben a számviteli törvény előírásával ellentétesen a befejezetlen beruházások között mutatta ki, annak ellenére, hogy használatba vette azokat.
Voltak pozitívumai is a vizsgálatának, egyebek között az, hogy a NÚSZ a gazdálkodását érintő belső szabályzatokkal rendelkezett, tartalmuk, a számviteli politika, a számlarend és a leltározási szabályzat megfelelt a jogszabályi előírásoknak. A leltározási szabályzata 2012. január l-jétől viszont nem felelt meg a számviteli törvényben előírtaknak, a legalább háromévente mennyiségi felvétellel történő leltározási kötelezettségnek. Az ellenőrzött időszakban a NÚSZ Zrt. által ellátott közfeladatok bevételeinek, költségeinek és ráfordításainak elszámolása az értékcsökkenési leírás kivételével megfelelt a jogszabályi előírásoknak. Az értékcsökkenések elszámolása a jogszabályi előírásoknak és a belső szabályozásnak megfelelően történt, azonban az ED-rendszerhez beszerzett eszközökre 2013 második fél évében értékcsökkenést nem számoltak el.
Az ÁSZ több javaslatot is megfogalmazott, így például a cég vezetésének azt, hogy intézkedjen az egyetemes útdíj-szolgáltatói és útdíjszedői feladatok számviteli szétválasztási előírásainak kidolgozásáról és szabályozásáról.
az Állami Autópálya-fejlesztő és -kezelő Rt. egyesítésével. A NÚSZ Zrt. 2013. október 31-éig Állami Autópálya Kezelő Zrt. névvel működött. A NÚSZ Zrt. egyik kiemelt tevékenysége volt 2013. október 31-éig az közútkezelés, másik kiemelt feladata pedig az úthálózati jogosultságok értékesítése, pótdíj beszedése.
az Állami Autópálya-fejlesztő és -kezelő Rt. egyesítésével. A NÚSZ Zrt. 2013. október 31-éig Állami Autópálya Kezelő Zrt. névvel működött. A NÚSZ Zrt. egyik kiemelt tevékenysége volt 2013. október 31-éig az közútkezelés, másik kiemelt feladata pedig az úthálózati jogosultságok értékesítése, pótdíj beszedése.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.