BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több hazai cég tervezi új munkaerő felvételét

A ManpowerGroup munkaerőpiaci felmérése szerint a megkérdezett munkaadók 14 százaléka növekedésére számít, 4 százalékuk elbocsátást tervez, 81 százalék pedig semmiféle változtatásra nem készül. A szezonálisan kiigazított adatok alapján a munkaerőpiaci mutató értéke +11 százalék. A felvételi szándék 5 százalékponttal nőtt az előző negyedévhez, illetve 7 százalékponttal az előző év azonos időszakához viszonyítva. „A magyar munkaadók felvételi szándéka most a legerősebb a felmérés kezdete, vagyis 2009 harmadik negyedéve óta. Ez részben annak köszönhető, hogy a gazdasági környezet általában lassan javul, részben pedig annak, hogy egyre nagyobb a szakemberhiány. Különösen nehéz megfelelő alkalmazottat találni és megtartani azokon a területeken – vendéglátóipar, gyártás, kereskedelem –, amelyek a legerősebb felvételi kedvről számoltak be” – nyilatkozta az adatok kapcsán Dalányi László, a ManpowerGroup magyarországi irodájának ügyvezetője.

A vizsgált kilencből nyolc ágazatban a munkaadók a dolgozói létszám bővítését tervezik a következő három hónapban. A legerősebb felvételi kedvet a vendéglátóiparból jelentették, ahol a mutató értéke +23 százalék. Változatlanul jók a kilátások a gyártás és a kereskedelem területén, ahol a mutató +13 százalékon áll. Figyelemre méltó bővülés várható a mezőgazdaság, a vadászat, az erdészet és a halászat, valamint a pénzügyi, a biztosítási, az ingatlan- és az üzleti szolgáltatások területén, ahol a mutató értéke +12, illetve +11 százalék. Ugyanakkor a közüzemi szolgáltatások területén inkább elbocsátások várhatók, a mutató –2 százalékon áll.

A következő negyedévben mind a nyolc régió munkaadói növekvő felvételi kedvvel számolnak. A legnagyobb mértékű bővülést az észak-magyarországi munkaadók várják: itt a mutató +22 százalékon áll. Közép- és Nyugat-Dunántúlon 15, illetve 12 százalék a mutató értéke, míg Budapesten 11 százalék.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.