Nyolc területen reméli a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés tagsága, hogy a kormány megsegíti a hazai vasúti áruszállítás versenyképességének javítása érdekében. Ezek a hatékonyabb ellenőrzési rendszer bevezetése, a vasútszakmai képzés javítása, a szabályozási rendszer korszerűsítése és járműállomány fejlesztése, az intermodális áruszállítás fejlesztése, a záhonyi térség helyzetbe hozása, az adózási rendszer felülvizsgálata, végül az infrastruktúrához való hozzáférés javítása. Ezek Hódosi Lajos, az egyesülés ügyvezető igazgatója szerint – aki a koncepcióról a Magyar Vasút 2015 konferencián számolt be – kiegészíthetők az árualap szerzésével. „A vasút már az árajánlat adásakor hátrányban van a közúthoz képest, mert a költségeiből a pályadíj 33 százalékot képvisel, a közút útdíja pedig csak 12 százalékot” – mutatott rá az egyik nehézségre Hódosi Lajos.
A záhonyi térségen van mit segíteni Kovács Imre, a Rail Cargo Hungária vezérigazgatója szerint is. Elmondta, hogy az ottani vasúti forgalom esése a KGST szétesésével kezdődött, a gazdasági válsággal folytatódott, 2014 végétől pedig kiteljesedett az orosz–ukrán konfliktus hatásai miatt. A Záhonyon keresztül továbbított, évi 3,5 millió tonna árun nyolc vasúttársaság osztozik, hat átrakóállomáson. A térségben tíz éve nem volt érdemi logisztikai fejlesztés, Záhony már nem tud versenyképes szolgáltatást kínálni. Közben Szlovákia jóval előbbre jár vasút-logisztikai fejlesztéseivel, pályadíj-politikájával és orosz vasúti kapcsolataival. Javulást ígér viszont, hogy a következő uniós finanszírozási időszakban a forrásoknak nem az 50, hanem a 70-75 százaléka jut a hazai vasút, illetve a kötött pályás közlekedés és szállítás fejlesztésére, erről Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára beszélt. IKOP-forrásból 2014–2020 között 459 milliárd forint használható majd fel, CEF-forrásból 353 milliárd. „A közlekedésben a gerinchálózat egyértelműen a vasúté lesz. Várhatóan új vasúti törvény is születik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.