Cégvilág

A vasárnapi zárás bumeránghatása: egyedül a kisbolt-láncok forgalma csökkent

Egyedül a kisbolt-láncok forgalma csökkent a vasárnapi zárva tartás bevezetése óta – mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója a Világgazdaság kiskereskedelmi ágazat aktuális kérdéseiről szóló konferenciáján.

A vasárnapi zárva tartás márciusi bevezetése óta eltelt időszak tapasztalatait elemezte Kozák Ákos. Kiemelte: az FMCG-piac mérete 1,3 százalékkal nőtt a 2015. március-augusztus időszakban az előző év azonos időszakához képest.

A kormányzati célok vonatkozásában bumeránghatásnak nevezte, hogy egyedül a kisbolt-láncok forgalma csökkent 2015 márciusát követően, a többi szegmensben továbbra is növekszik a háztartások költése.

A vásárlói szokásokról elmondta: az elmúlt 6 hónap alatt a hétköznapok súlya növekedett meg, ezzel együtt is a péntek és a szombat maradt a legforgalmasabb. Lánconként eltérő, hogy mely napok szerepe nőtt meg.

vasárnapi zárva tartás kereskedelem kisbolt
Kapcsolódó cikkek