BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra a Toyota a világ tetején

Visszavette vezető helyét az autópiacon a Toyota, amely profitálni tudott a Volkswagen-csoportot megrázó emissziós botrányból. A japánok az első háromnegyed évben 7,49 millió járművet értékesítettek, míg az idei statisztikát eddig vezető VW csak 7,43 millió gépkocsit adott el világszerte. A harmadik helyet kibérelő General Motors még gyengébb formát mutatott, eladásai 1,9 százalékkal 7,2 millióra zsugorodtak. A Toyota sem lehet maradéktalanul elégedett, hiszen – a VW-hoz hasonlóan – másfél százalékkal estek eladásai a tavalyi első kilenc hónapéhoz képest. A németek számai már tartalmazzák a dízelbotrány amerikai kipattanása óta eltelt két szeptemberi gyengébb két hét adatait is.

A globális rangsort hét évtizeden át a GM vezette, helyét a 2008-as válság idején kellett átengednie a Toyotának. Az amerikaiak 2011-ben rövid időre visszatértek az élre, de azóta a japán autógyártó dominanciáról beszélhetünk. A Toyota első helyét elemzők szerint egy ideig nem veszélyezteti sem a VW, sem a General Motors. A németek következő éve azzal megy el, hogy kijavítsák a környezetet a szabványoknál erősebben szennyező 11 millió autójukat, és valahogyan megpróbálják helyreállítani a csalássorozat miatt megtépázott tekintélyüket. Beruházásaik visszafogása sem azt tükrözi, hogy a világelsőség lenne számukra a fő prioritás. Helyzetüket nehezíti, hogy számos országban további intézkedésig megtiltották a VW-márkák dízeles modelljeinek árusítását. Emellett a kínai autópiac kevéssé látványos, de folyamatos szűkülése sem kedvez a forgalomnak, igaz, ez a többi nagy gyártót is érinti. Kínában a VW-eladások 7,4 százalékkal estek vissza a vizsgált időszakban – írja a Bloomberg. A Toyotának viszont lökést adhat a hét éve gyakorlatilag változatlan formában gyártott Prius új, sportosabbnak ígérkező verziójának kiadása. Az új hibrid tíz százalékkal kevesebb energiát használ fel, forgalmazása Japánban indul az év végén. Gyártására már nyártól gőzerővel készülnek a japánok, emiatt és a megújított Land Cruiser iránti növekedő igények kielégítéséhez 1400 dolgozót vettek fel. A Toyota legdrágább, 80 ezer dolláros városi terepjáróját az Egyesült Államok piacára szabják, emelt védelmi szinttel és dinamikusabb

motorral.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.