Autóértékesítési csúcs Amerikában
A General Motors az utóbbi fél év eladási statisztikája alapján 17,8 milliósra teszi az amerikai piac idei méretét, míg a Ford 17,4 milliós darabszámot prognosztizál, ez félmillióval haladja meg a 2001-es legutóbbi csúcsév adatát. Októberrel bezáróan eddig 14,5 millió új autót adtak el a világ második legnagyobb piacán.
A fellendülést számos körülmény támogatja: elsősorban a gazdasági növekedés, a foglalkoztatás bővülése révén nő a vásárlók száma, másrészt az alacsony szinten stabilizálódó üzemanyagárak is forgalmat gerjesztenek, ahogy a zéró előfinanszírozású konstrukciók újbóli megjelenése is része a vevőfogó stratégiáknak.
Legutóbb 2001 végén láthattunk ilyet, amikor is a terrortámadást követően bevezetett kereskedői kedvezmények révén 1,6 millió darabos októbert mért az LMC Automotive piackutató. Az olcsó benzinnek köszönhetően a kereslet az erős motorral szerelt nagy autók, városi terepjárók (SUV) irányába tolódik el. A nyolcüléses Cadillac Escalade eladásai például tavaly októberhez képest 47 százalékkal nőttek.


