Egy átlagos háztartás 12,5 ezer forinttal költ többet decemberben, élelmiszerszámlája és háztartási vegyi árura fordított kiadásai 74 ezer forintra rúgnak az évi többi hónapjának 61,5 ezres átlagához képest – derül ki a Gfk Hungária piackutató felméréséből. A karácsonyi sütés-főzés alapanyagainak beszerzése és az ajándéknak szánt testápolási cikkek, díszcsomagok megvásárlása mellett ilyenkor kiemelkedően magas a szeszes italok forgalma.
A szezonális terméknek számító szaloncukor forgalma harmadik éve nő, itt a kereslet a kimért termékek irányába tolódott el. A családok jövedelmi szintjüktől, korösszetételüktől, lakóhelyüktől függetlenül a napi fogyasztási cikkekre fordított éves kiadásaik 10 százalékát decemberben költik el. Az összegek között viszont szakadék tátong: a gazdagoknál 97 ezres, a legalacsonyabb jövedelműeknél 52 ezres átlagot mutattak ki. A beszerzési helyszín tekintetében az akcióözönnel csalogató hipermarketek kimagaslanak a mezőnyből.
A tavaly még mindennap nyitva tartó hipermarketek részesedése a háztartások költéseiből az élelmiszer- és vegyiáru-piacon 2014 decemberében 29 százalékra ugrott az év során mért átlagos 24 százalékról. Advent idején most sincsen vasárnapi boltzár, így az idén is forgalmas év végére számíthatnak a nagy áruházak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.