BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden pénzt felhasználnak

Kedvező évet zárt a közlekedési ágazat – mondta Tasó László, a fejlesztési tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára keddi sajtótájékoztatóján. Uniós és hazai forrásból 2007-től, vagyis a most zárult uniós pénzügyi ciklus kezdetétől napjainkig 853 kilométer utat építettek. Idén 63 kilométer gyorsforgalmi, 70 kilométer elkerülő út létesült, és 300 kilométer hosszan erősítették meg a főutak burkolatát. A Közlekedési Operatív Program keretében (Közop) 761 milliárd forintot fizettek ki, ami még 8-9 milliárddal gyarapodhat is az év végéig – tette hozzá Tasó. A közlekedési beruházásokra a 2007–2013-as uniós ciklusban rendelkezésre álló mintegy 2100 milliárd forintos keret lehívása várhatóan százszázalékos lesz.

A közúti mellett több vasúti beruházás is befejeződött. Ezek között említette az államtitkár a dél-balatoni vasútvonal fejlesztését, ami folytatódni is fog, ahogyan a 100-as, Budapest–Püspökladány–Debrecen vonal további korszerűsítése is. (Nemrég fejezték be a Püspökladányig tartó szakasz felújítását.) Mindezek mellett több vasútállomás – például a váci – felújítása is véget ért. Mindeközben változatlan tarifák mellett működtetik a közlekedési rendszert. Az államtitkár lapunknak kifejtette, hogy erre a kedvező világ- és magyar gazdasági folyamatok, például az alacsony üzemanyagár és a minimális infláció teremt alapot.

Jövőre nettó 1100 milliárd forintnyi közlekedési beruházás indulhat el, erre a tervek szerint 670 milliárdot ki is fizetnek 2016-ban. Közúton mintegy 300 kilométeren kezdődnek fejlesztések 520 milliárd forintból, vasúton 370 kilométeren 600 milliárdból. A tervek szerint 2020-ig 2800 milliárd forint értékű közlekedési fejlesztés valósulhat meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.