Cégvilág

Az erős dollárra panaszkodik a P&G

Meglepetéssel szolgált a Procter & Gamble (P&G): a háztartási és vegyipari cikkek egyik vezető gyártója, az utóbbi évek gyengébb teljesítményét maga mögött hagyva, forgalmának erősödéséről számolt be.

Bár a decemberrel zárult negyedévben lekönyvelt 16,9 milliárd dolláros bevétel 9 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, árfolyamhatásoktól megszűrten már 2 százalékos éves bővülés mutatkozik. Sokkal nagyobb, 37 százalékos pluszt mutat az egy részvényre eső nyereség értéke (EPS), amely 1,12 dollárra jött ki. A 3,21 milliárd dolláros negyedéves adózott profit 35 százalékos bővülést takar. A bivalyerős dollár elsősorban a kínai, az orosz és a brazil piacról származó bevételeiket csökkentette látványosan, de ezt valamelyest ellensúlyozni tudta az amerikai piacon végrehajtott áremelés, amely nem járt érezhető forgalomcsökkenéssel.

Globálisan tolerálható mértékben, 3-3 százalékkal esett a szépség-, illetve a babaápolási cikkek eladási volumene. A cég élére tavaly kinevezett David Taylor szerint a nyereség növekedésében nagy szerepe volt a költségcsökkentési programjuknak. Az erős dollár miatt fellépő negatív árfolyamhatás az idén is nyomás alatt tartja a P&G bevételét, ami emiatt 7 százalékkal csökkenhet. Az árfolyamhatás az egy részvényre eső nyereséget várhatóan 11 centtel apasztja a júniusban záruló üzleti évben.

P&G Procter & Gamble
Kapcsolódó cikkek