Cégvilág

Kilencmilliárdért épülhetne a veszteséget termelő Felcsút-Etyek kisvasút

Nettó 8,963 milliárd forint beruházási költséggel számol az Etyek–Bicske–Felcsút-kisvasút megvalósíthatósági tanulmánya. Évi 28,6 millió forintos hiányt kellene folyamatosan pótolni.

Nettó 8,963 milliárd forintra tervezi az Etyek–Bicske–Felcsút-kisvasút beruházási költségét az a megvalósíthatósági tanulmány, amelynek összefoglalója az Origo birtokába jutott.

A portál arról ír: ha Herceghalom felé épülne az etyeki kisvasút, gyorsabban lehetne elérni a falut Pestről, mint most, és csak 5,5 milliárdba kerülne. Bicske felé lassabb az út, 8 milliárdos beruházás kell, de akkor további egymilliárdért a felcsúti kisvasúttal is össze lehetne kötni. A tervezők utóbbit preferálják.

A tanulmányban a hazai kisvasutaknál általános mozdonyos-kocsis szerelvények helyett motorvonatokat álmodtak a keskenynyomtávú vágányokra. A 14,2 kilométeres pályán 22 (a köztes megállók kihagyásával 19) perc alatt haladnak majd végig. A legnagyobb pályasebességet 50 km/h-ban határozták meg.

Megbecsülték a működtetés költségeit is. A jegyárbevételek és az állami árkiegészítés után még évi 28,6 millió forintos hiányt termelne a választott verzió, ennyit kellene folyamatosan pótolni.

A tanulmány javaslatot tesz arra is, hogy a még rendszeres forgalomba nem vett Vál-völgyi kisvasúttal is kössék össze az etyekit. Az alcsúti arborétumtól a felcsúti stadionig tartó kisvasút bicskei meghosszabbítása nettó 1,015 milliárd forintba kerülne.

etyek vasút Felcsút kisvasút
Kapcsolódó cikkek