BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legendás autó modern szívvel

Kisebb motorral készül a Shelby: a Classic Recreations által készített modellekhez egy 1965-ben gyártott Ford Mustangot vesznek alapul, fémig lecsupaszítják a karosszériát, majd a vásárló kérésének megfelelő Shelby-modellként építik újjá az autót négy hónap és 2500 munkaóra alatt. A végeredmény pedig bekerül a Shelby-regiszterbe is. Csakhogy a vásárlói igények változnak, ezért mostantól nem 5,0 literes V8-as az alap erőforrás az autókhoz.

Az Egyesült Államokban a GT 350-esekben 3,5 literes, 2 turbós EcoBoost V6-ost szerelnek, a magas importadókkal sújtott kínai piacon pedig a 2,0 literes, 4 hengeres turbómotor a széria – ennek teljesítményét 300 LE/488 Nm-re növelik.

Egyszerűen arról van szó, hogy sok ügyfél a klasszikus megjelenés és a nagy teljesítmény mellett alacsony fogyasztásra is vágyik, márpedig az alaphelyzetben 365 LE/570 Nm teljesítményű V6-os mindezt tudja, ráadásként ez az alublokkos erőforrás sokkal könnyebb, és hátrébb van a motortérben, mint a megszokott V8-as, ami jobb vezethetőséget eredményez. Nagyobb turbók is kérhetők, segítségükkel 600 lóerőre növelik a teljesítményt, ami szép, de azért nyomába se ér a V8-asokkal elérhető akár 1000 lóerőnek. De nem csak azoknak éri meg az EcoBoost motorok választása, akik a turbómotorokat kedvelik, az alapvetően észak-amerikai piacra szánt V8-asokkal ellentétben ezeket az erőforrásokat világszerte tudják szervizelni a Ford márkakereskedésekben, tehát európai ügyfeleknek is könnyebb az ilyen, Classic Recreations által készített Shelby Mustang GT350-es fenntartása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.