Itt az első jele annak, hogy a kormány nem ad a főváros igényeinek megfelelő mennyiségű pénzt a BKV működtetésére: leálltak a felújított 1-es villamos mozgólépcsői - írja az Index.
Persze nem az áram fogyott ki, hanem a mozgólépcsőt felügyelő biztonsági őrök bérére nem jut pénz. A mozgólépcsőt pedig azért kell felügyelnie az őröknek, mert még mindig nem készült el az ehhez szükséges (a metróhoz hasonló) számítógépes távfelügyeleti rendszer. De mivel se távfelügyelet, se pénz, a mozgólépcsőket le kellett állítani.
De nemcsak az 1-es villamos vonalán van probléma. Az Index megtudta, az év elejétől a metró biztonsági őri állománya is drasztikus létszámcsökkentésen esik át. Ez azt jelenti, hogy egyfelől ugyan kevesebb utaskonfliktus lesz a metróbejáratoknál, viszont valószínűleg megnő a bliccelők száma.
Mint arról beszámoltunk, az Országgyűlés elfogadta azt a törvénymódosítást, ami szerint a főváros több pénzt kap a kerületektől az iparűzési adóból, cserébe ebből az adóbevételből meg kell oldania a BKV finanszírozását. Tarlós István főpolgármester szerint a főváros kapott hárommilliárdot, de elvettek tőle hatot, ezzel a lépéssel az állam gyakorlatilag megszüntette az agglomerációs közlekedést.
Tarlós korábban többször is kijelentette , hogy ha a kormány nem segít, a főváros kénytelen lesz az évi 18 milliárd forintot felemésztő agglomerációs közlekedést átadni az államnak, mert annak üzemeltetése amúgy sem jogszabály szerinti feladata.